Mnogi domaćini imaju male dizelske traktore koji obavljaju poslove čišćenja snijega ili druge poslove tijekom hladnih zimskih mjeseci. Imam Bolens G-152 koji koristim za čišćenje snijega. Ima 3-cilindrični Mitsubishi dizel koji inače prilično dobro pali, ali s vremena na vrijeme zadaje mi probleme.
Iz onih pokušaja da upalim dizelski traktor kad temperature padnu znatno ispod nule, naučio sam neke savjete i trikove za pokretanje tih malih dizel motora u hladnim zimskim danima. Ponekad je to problem s gorivom, ponekad s elektrikom, a ponekad je jednostavno prehladno!
Dodatak gorivu
Dizelsko gorivo ima voštani parafin koji počinje stvarati kristale kada temperatura padne ispod nule. Kada temperatura padne još niže na oko -12 do -9 ℃, gorivo će zapravo početi stvarati gel što će začepiti filtere i mlaznice i spriječiti protok goriva.
Zimska mješavina
Većina benzinskih postaja u sjevernim regijama prelazi na zimski miješani dizel tijekom hladnijih mjeseci. Zapravo postoje dvije različite vrste: Winter Blend koja je mješavina #2 dizela i kerozina. Druga vrsta vrste je Winterized Diesel koji je dizel br. 2 prethodno pomiješan s aditivima od dobavljača.
Sintetičko ulje
Prelazak na potpuno sintetičko ulje pomoći će kod pokretanja po hladnom vremenu jer će se motor lakše okretati. To znači manje otpora na starteru što štedi bateriju. Tijekom hladnog vremena baterija se puno brže prazni pod opterećenjem.
Održavanje žarnica
Za razliku od svjećice koja stvara malu iskru za paljenje mješavine goriva u benzinskom motoru, žarnice su grijaći element koji svijetli crveno da bi zagrijao mješavinu dizelskog goriva i omogućio izgaranje u cilindru dok se plin komprimira. Tijekom vremena žarnice mogu izgubiti učinkovitost i stvarati manje topline nego kad su nove. Mogli su i potpuno izgorjeti.
Za provjeru žarnice, izvadite je iz motora i ohmmetrom očitajte otpor od terminala do navoja. Obično bi to trebao biti vrlo nizak otpor od oko 1 Ohm. Kako žarnice stare ovaj otpor počinje rasti što smanjuje njihovu učinkovitost. Žarnica sa stvarno visokim otporom je “pregorjela” i neće proizvoditi nikakvu toplinu.
Također možete vizualno testirati žarnicu koja je uklonjena tako da zakačite bateriju od 12 volti na kraj priključka i navoje i promatrate kako crveno svijetli vrh žarnice. Provjerite sa proizvođačem pojedinosti za traktor i raspored održavanja za sustav paljenja.
Postoji i neka kombinacija prekidača s ključem, tipke i releja žarnice koja napaja žarnice prije pokretanja. Ako traktor ima problema s paljenjem, možda bi bilo dobro riješiti neke probleme na ovom sustavu.
Potpuno napunjena baterija
Hladno vrijeme ubija baterije – u to nema sumnje. Kemijski sastav baterije mijenja se s količinom napunjenosti. Potpuno napunjena baterija ima mnogo nižu točku ledišta elektrolita nego ispražnjena baterija. Ispražnjena baterija na hladnom vremenu može se smrznuti i oštetiti unutarnje ploče ili puknuti kućište i uništiti bateriju.
Teški baterijski kabeli i čisti čvrsti spojevi
Osim potpunog punjenja, baterijski sustav trebao bi uključivati kabele akumulatora velikog promjera do okvira ili bloka motora traktora i do startera. Ti spojevi na oba kraja tih kabela trebaju biti potpuno čisti i bez korozije te lijepo i čvrsto spojeni kako bi se dobila najbolja moguća veza.
Paljenje motora nije jedina šteta za bateriju. Grijalice također uzimaju prilično malo struje. Iz ovih je razloga jako važno održavati električni sustav u vrhunskom stanju. Provjerite stranicu s resursima za poveznice na proizvode koji vam pomažu održati bateriju u vrhunskoj formi.
Zamijenite baterije
Na prvi znak da se baterija počinje prazniti, dovezite drugo vozilo i spojite premosne kablove na bateriju traktora. Ako bateriju ispraznite previše dok pokušavate pokrenuti traktor, imat će vrlo dugo vrijeme oporavka prije nego što možete pokušati ponovno. Također nije dobro da se konvencionalna baterija prečesto isprazni do kraja. To može prilično skratiti vijek trajanja baterije.
Magnetski blok grijač
Postoji i nekoliko drugih opcija za grijače motora. Postoje električni grijači na mjernoj šipki i grijači za deke, ali nisam ih osobno isprobao da bih znao koliko dobro rade. Svaki od ovih grijača naravno zahtijeva i izvor električne energije u blizini.
Mogao bi pokrenuti prijenosni generator poput ove Honde koju koristim za kampiranje ili oni također proizvode grijače za motore na propan ili dizel. Nisam stvarno vidio ništa od ovoga za male traktore. Mislim da su više za veliku građevinsku opremu koja nema struju u blizini.
Čime pokriti traktor zimi?
Samo cerada ili deka za konje mogu donekle pomoći u održavanju toplijeg traktora između pokretanja, ali korištenje pokrivača u kombinaciji s grijačem motora pomoći će bolje nego bilo koji drugi zasebno. Sam blok grijač zapravo ima dovoljno snage samo za zagrijavanje ulja u uljnom koritu, a ne cijelog motora. Jednom kada prekrijete traktor pokrivačem kako biste uhvatili tu toplinu, tada se i cijeli traktor može početi zagrijavati.
Alternativni izvor topline
Propan ili kerozin salamander ili neki drugi grijač također se može koristiti za zagrijavanje traktora kada je potrebno. Trik je u tome da oko traktora sagradite šator sa stupovima i ceradom s otvorenim jednim krajem. Okrenite grijač u otvor i pustite da se zagrije. Ovo zahtijeva izniman oprez kako ne biste zapalili nešto. Otvoreni plamen držite podalje od bilo čega zapaljivog ili zapaljivog i ne ostavljajte ga bez nadzora.
Čuo sam za nekoliko drugih načina koje su starodobnici koristili za zagrijavanje traktora, kao što je paljenje male vatre ispod motora ili korištenje roštilja na drveni ugljen ispod motora. Obje ove metode izgledaju vrlo opasne i nepredvidive pa ne preporučujem nijednu. Ne sumnjam da je netko tko je isprobao ove metode zapalio traktor ili spalio zgradu.
Dodatni savjet – čuvajte traktor u zatvorenom prostoru
U redu, ovo je očito, ali ovo možete iskoristiti kao još jedan razlog više da postavite još jednu staju ili skladišnu zgradu da tu opremu držite unutra. Čak sam pripremio rečenicu za tebe da kažeš drugoj osobi da pomogneš u novom razgovoru o uvjeravanju u štalu:
“Dušo, upravo sam pročitao na internetu da je iznimno važno držati traktor u zatvorenom prostoru s dostupnom grijanjem i strujom. Traktori su velika investicija i moraju se održavati kako bi se održala njihova prodajna vrijednost”.
Visokotlačni perači
visokotlačni perač YATO 2000W 15 mpa + četka za terase
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina OLIWATT 3 1300 o/min 350cm
849.00€Original price was: 849.00€.808.00€Current price is: 808.00€.Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 8 tona 54cm bull SPLE8 elektromotor jednofazni i trofazni 3ks
Električni puhači lišća
električni usisavač/puhač lišća 3500W spremnik 35L
Visokotlačni perači
visokotlačni perač BOSCH aquatak 130
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina OLIVECO 1150 o/min 335cm
599.00€Original price was: 599.00€.569.00€Current price is: 569.00€.Visokotlačni perači
visokotlačni perač YATO 1400W 10,5MPa
Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 6 tona 54cm bull SPLE6L 3ks elektromotor jednofazni i trofazni
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina SWING 36v 300cm 1300 o/min
989.00€Original price was: 989.00€.890.00€Current price is: 890.00€.ADK
ADK akumulatorski puhač lišća + usisavač 40V SF8A512 2 x 4.0 ah
224.00€Original price was: 224.00€.206.00€Current price is: 206.00€.Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina THOR 12V 1300 o/min
950.00€Original price was: 950.00€.890.00€Current price is: 890.00€.Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 10 tona 54cm bull SPL10H HONDA GP160
1,900.00€Original price was: 1,900.00€.1,710.00€Current price is: 1,710.00€.Aku puhač lišća
DEWALT DCM562PB 18V akumulatorski puhač lišća
Tresači maslina
LISAM električni tresač maslina THOR 36V 1300 o/min
Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 10 tona 54cm bull SPLT10 – kardan
1,680.00€Original price was: 1,680.00€.1,512.00€Current price is: 1,512.00€.Aku puhač lišća
DEWALT DCM562P1-qw aku puhač 5.0AH 18V
Električni tresači maslina
LISAM tresač maslina električni SWING 12V 1300 o/min
889.00€Original price was: 889.00€.840.00€Current price is: 840.00€.Visokotlačni perači
visokotlačni perač YATO 2000W 15 mpa + četka za terase
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina OLIWATT 3 1300 o/min 350cm
849.00€Original price was: 849.00€.808.00€Current price is: 808.00€.Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 8 tona 54cm bull SPLE8 elektromotor jednofazni i trofazni 3ks
Električni puhači lišća
električni usisavač/puhač lišća 3500W spremnik 35L
Visokotlačni perači
visokotlačni perač BOSCH aquatak 130
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina OLIVECO 1150 o/min 335cm
599.00€Original price was: 599.00€.569.00€Current price is: 569.00€.Visokotlačni perači
visokotlačni perač YATO 1400W 10,5MPa
Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 6 tona 54cm bull SPLE6L 3ks elektromotor jednofazni i trofazni
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina SWING 36v 300cm 1300 o/min
989.00€Original price was: 989.00€.890.00€Current price is: 890.00€.ADK
ADK akumulatorski puhač lišća + usisavač 40V SF8A512 2 x 4.0 ah
224.00€Original price was: 224.00€.206.00€Current price is: 206.00€.Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina THOR 12V 1300 o/min
950.00€Original price was: 950.00€.890.00€Current price is: 890.00€.Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 10 tona 54cm bull SPL10H HONDA GP160
1,900.00€Original price was: 1,900.00€.1,710.00€Current price is: 1,710.00€.Aku puhač lišća
DEWALT DCM562PB 18V akumulatorski puhač lišća
Tresači maslina
LISAM električni tresač maslina THOR 36V 1300 o/min
Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 10 tona 54cm bull SPLT10 – kardan
1,680.00€Original price was: 1,680.00€.1,512.00€Current price is: 1,512.00€.Aku puhač lišća
DEWALT DCM562P1-qw aku puhač 5.0AH 18V
Električni tresači maslina
LISAM tresač maslina električni SWING 12V 1300 o/min
889.00€Original price was: 889.00€.840.00€Current price is: 840.00€.