Podmazivanje je bitan korak u održavanju motorne pile, koji osigurava dugovječnost i bolju izvedbu njezinih komponenti. Održavanje odgovarajuće količine maziva ključno je za podmazivanje vodilice i lanca. Ponekad možete primijetiti da ulja koje teče kroz vodilicu i lanac izgleda više nego inače. U takvim slučajevima, ovaj post na blogu može vam pomoći utvrditi je li vaša motorna pila previše podmazana i kako to popraviti.
Pretjerano podmazivanje motorne pile, što učiniti:
- Ako je vaša motorna pila previše podmazana, provjerite je li spremnik ulja ventiliran ili ne. Otvorite ga neko vrijeme kako biste izjednačili tlakove zraka.
- Provjerite je li klin na dnu spremnika za ulje pomaknut ili ne.
- Pregledajte spremnik za ulje i uvjerite se da nije prepunjen.
- Provjerite ima li curenja na dovodima ulja ispod motorne pile.
- Podesite vijak za ulje vodilice tako da ga okrenete prema van kako biste smanjili protok ulja u lanac.
U ovom postu na blogu detaljnije ću pogledati što možete učiniti u slučaju podmazivanja motorne pile. I objasnite razloge zašto iz vaše motorne pile curi ulje, čak i kada nije u upotrebi.
Kako radi podmazivač za motornu pilu?
Kod modernih motornih pila (plinskih i električnih) mehanizam za podmazivanje vrši se pomoću spremnika ulja s pumpom za ulje. Dok se gas gura, pumpa za ulje ispušta mazivo iz spremnika na vodilici dok se lanac okreće. Pokretni lanac zatim ga ravnomjerno raspoređuje na šipku.
Kupujte pametno – Odaberite najbolju ponudu alata za svoj vrt i dvorište!
Svrha podmazivača vodilice i lanca je osigurati dovoljno podmazivanja lanca, čime se smanjuje trenje i sprječava njegovo pregrijavanje. U starijim verzijama motornih pila, mehanizam za podmazivanje nije postojao, a korisnik je morao ručno uliti ulje usred operacije rezanja. Kako su se motorne pile razvijale, uveden je ugrađeni klip za podmazivanje. Korisnik ga je morao pritisnuti kako bi potpuno ručno podmazao lanac.
Zatim su došle moderne motorne pile s automatskim mehanizmima za podmazivanje, koje su i danas u upotrebi. Ovi 'nauljivači' sastoje se od pumpe za ulje koja se pokreće pužnim pogonom iz leptira za gas motora. Crpka šalje ulje u žlijeb lanca vodilice bez uplitanja korisnika.
Sustav podmazivanja obično ima dvije vrste. Može biti podmazivanje s fiksnim protokom ili uljem s podesivim protokom. U fiksnom protoku, pumpa šalje ulje konstantnom brzinom bez obzira na temperaturu ili broj okretaja uređaja. Kod podmazivanja s podesivim protokom, količina ulja koja ulazi u vodilicu i lanac može se kontrolirati podesivim vijkom. Vijak ima znak plus i minus za povećanje odnosno smanjenje protoka ulja. Stoga, za vrućeg dana, korisnik bi mogao htjeti podesiti vijak kako bi izvukao više ulja za lanac.
Provjera razine ulja:
Provjera razine ulja u spremniku ulja za lanac prije svake upotrebe može utvrditi ima li dovoljno ulja za upotrebu. Ako je razina ulja niska, dodajte malo prije nastavka. Odgovarajuća vrsta ulja za vašu motornu pilu navedena je u korisničkom priručniku. Pokrenite motor motorne pile i pustite ga da radi nekoliko minuta. Pustite lanac da se vrti oko vodilice dok ga usmjeravate prema komadu drveta. Pregledajte drvo kako biste potvrdili da lanac ispušta manje količine ulja tijekom rada i prije rezanja.
Ako primijetite da neuobičajeno velika količina ulja kaplje iz vodilice ili spremnika, to može biti iz raznih razloga. Istražimo uzroke pretjeranog podmazivanja motorne pile.
Zašto moja motorna pila ispušta toliko ulja?
Motorna pila može ispuštati ulje ako spremnik za ulje nije pravilno ventiliran ili ako ima pogrešno postavljen klin koji učvršćuje otvor. Prepunjeni spremnik mogao bi biti još jedan uzrok problema. U većini slučajeva, velika količina ulja pored motorne pile nije posljedica stvarnog curenja.
Gledište stručnjaka: Većina novih korisnika motornih pila zabrine se kada oko svog uređaja vide ulje u značajnoj količini. Na temelju mog iskustva u radu s motornim pilama, mogu vas uvjeriti da je ovo ulje prilično česta pojava. Sasvim je uobičajeno da motorna pila ostavlja ulje, posebno nakon rezanja.
Većina novih motornih pila izbacuje ulje s lanca u obliku fine maglice na vodilicu. Kada se te kapljice nakupe, teku niz vodilicu i korisnik bi mogao posumnjati da je došlo do curenja ulja. Također, kvačilo, utor vodilice i lančanik ispuštaju neke kapljice ulja koje se nakupljaju tijekom rezanja. Imajte na umu da to nije curenje.
Kako biste spriječili da ovo ulje uzrokuje nered, preporučujem da stavite suhi karton ispod motorne pile kad god je namjeravate pohraniti. Curenje ulja karakterizira stalno otjecanje ulja na vašem uređaju. Nadalje, morate stalno nadopunjavati ulje u svom spremniku u slučaju curenja. Kada utvrdite da je riječ o curenju, trebali biste slijediti potrebne korake za rješavanje problema spomenute dalje u ovom članku.
Prepoznavanje curenja ulja:
Kako biste utvrdili jesu li lokve ulja posljedica curenja ili običnog ispadanja iz motorne pile, ostavite svoju motornu pilu na suhom mjestu nekoliko sati. Prije pohranjivanja provjerite je li čist od ostataka ulja i zabilježite razinu ulja u spremniku. Nakon nekog vremena, ako vidite smanjenje razine ulja u spremniku zajedno s lokvama ulja oko uređaja, onda je to siguran znak curenja.
Kako biste uštedjeli vrijeme, može se izvesti alternativni pristup. Stavite papir ispred svoje motorne pile i pokrenite je neko vrijeme postavljajući vodilicu izravno iznad papira. Male kapljice ulja na papiru samo su znak normalnog istjecanja ulja. Međutim, ako se papir natopi uljem, to je zabrinjavajuće.
Obično se koristi jedan spremnik barskog ulja po spremniku goriva. Ali u slučaju curenja, potrošnja ulja se drastično povećava. Možda ćete morati dodati ulje više puta ili po jedinici goriva.
Zašto iz moje motorne pile curi ulje šipke kada se ne koristi?
Motorna pila iz koje curi ulje svakako nije dobar znak. Ne samo da će to rezultirati neredom, već bi moglo utjecati i na performanse motorne pile. Možda ćete morati neprestano dolijevati ulje u motornu pilu. Pogledajmo neke uobičajene razloge zašto iz motorne pile može curiti ulje iz šipke kada se ne koristi.
1. Loše ventiliran spremnik ulja
Ovo je najvažniji čimbenik koji bi mogao uzrokovati curenje ulja u vašoj motornoj pili. Spremnici ulja za motorne pile moraju biti ventilirani kako bi se spriječilo stvaranje vakuuma. Nadalje, potrebno je izjednačiti tlak zraka između spremnika i atmosfere. Većina spremnika dolazi s jednosmjernim ventilom koji omogućuje strujanje zraka u spremnik radi održavanja tlaka zraka. Ponekad, kada su promjene temperature drastične, mijenja se i tlak zraka unutar spremnika.
Na primjer, ako noću, tlak zraka u spremniku pada zbog pada temperature. To uzrokuje strujanje zraka u spremnik i izjednačavanje tlaka. Danju s porastom temperature raste i tlak zraka. Budući da je ventil jednosmjerni, zrak ne može istjecati iz spremnika, zbog čega bi jedini način za izjednačavanje tlaka bio ispuštanje malo ulja iz otvora. Ovo stanje je značajnije na mjestima koja doživljavaju nagle promjene temperature.
– Riješenje:
Rješavanje ovog problema je prilično jednostavno. Samo malo odvrnite čep spremnika za ulje kako biste prilagodili tlak zraka unutar spremnika. S sada izjednačenim tlakom, nafta neće biti prisiljena iscuriti iz otvora.
Nakon ovog podešavanja, zategnite čep spremnika za ulje. Preporučujem izvođenje ovog jednostavnog koraka kad god pokrenete svoju motornu pilu na vrućem danu nakon što ste je pustili da odstoji preko noći.
2. Pomaknuti klin:
Kod većine motornih pila klin se nalazi na dnu spremnika ulja i vidljiv je sa strane prigušivača. Ako klin nedostaje na svom mjestu, to će najvjerojatnije dovesti do curenja. Prilično je male veličine (oko 0,1 inča u promjeru) i vrlo je vjerojatno da će se pomaknuti. Da biste to provjerili, morate proviriti sa strane prigušivača pomoću svjetiljke i vidjeti vidite li klin ili je vidljiva rupa.
– Riješenje:
Trebat će vam broj dijela klina da biste ga kupili od lokalnog trgovca. Provjerite korisnički priručnik da vidite možete li pronaći broj dijela. Ako ne, prilično je lako nabaviti klin slične veličine u bilo kojoj željezariji. Samo pazite da kupite dio istog promjera kao što je rupa i da njegova duljina nije predugačka.
3. Preliveno ulje:
Nakon razgovora s mnogim korisnicima motornih pila, ovo je najčešći uzrok pretjeranog podmazivanja. Kad je spremnik za ulje prepun, uvijek postoji mogućnost da ulje prodre u lančanik i lanac i može se činiti da curi. To je prilično prevladavajuće u uvjetima kada su temperaturne varijacije značajne. Zbog naglog porasta temperature, ulje koje je već prepunjeno može se proširiti i procuriti u dijelove sklopa lančanika i vodilice.
Ovaj fenomen prelijevanja također vrijedi za motorno ulje i gorivo. Ako je mješavina ulja i goriva (također poznata kao predsmjesa) prepuna spremnika, šanse za curenje su prilično velike.
– Riješenje:
Samo pazite da niste prepunili niti spremnik ulja na šipki niti spremnik goriva mješavinom ulja. Čak i da je bila prepuna, motorna bi pila ispustila višak ulja i više ne bi trebalo ispuštati ulje.
4. Curenje ulja:
Uljni vod prenosi ulje šipke od spremnika do pumpe za ulje. Cijev je možda probušena zbog čega neka količina ulja iscuri iz nje. Kako biste provjerili je li kabel neispravan, nagnite motornu pilu i uklonite donji poklopac. Ako postoji velika količina ulja u tom području, najvjerojatnije je puknuta uljna cijev.
– Riješenje:
Provjerite je li spremnik ulja ispražnjen prije ponovne ugradnje cijevi za ulje. Odvijte matice i pričvrsne elemente za pričvršćivanje motora (ako postoje) kako biste pristupili vodu. Za uklanjanje iz rupa upotrijebite odvijač s ravnom glavom. Ugradite novi vod za ulje na njegovo mjesto i ponovno spojite sve što je uklonjeno.
Kako podešavate ulje na vodilici motorne pile?
Ulje šipke se podešava pomoću vijka za podešavanje. Okretanjem vijka prema van (u smjeru suprotnom od kazaljke na satu), možete povećati količinu ulja koja ide u vodilicu. Slično, okretanjem vijka (u smjeru kazaljke na satu) smanjuje se protok ulja prema vodilici.
Kontrola za podešavanje ulja nalazi se ispod motorne pile. Vijak za podešavanje kontrolira protok ulja u pumpu za ulje. Većina motornih pila ima oznaku na vijku (znakom plus i minus) koja nam govori o smjeru u kojem se vijak mora okretati.
Možda vam upravo treba...
Aku lančane pile
ADK akumulatorska pila za grane 20V SF8J133 1 x 2.0 ah xcell
Aku škare za grane
Visokotlačni perači
visokotlačni perač YATO 2000W 15 mpa + četka za terase
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina OLIWATT 3 1300 o/min 350cm
849.00€Original price was: 849.00€.808.00€Current price is: 808.00€.Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 8 tona 54cm bull SPLE8 elektromotor jednofazni i trofazni 3ks
Električni puhači lišća
električni usisavač/puhač lišća 3500W spremnik 35L
Visokotlačni perači
visokotlačni perač BOSCH aquatak 130
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina OLIVECO 1150 o/min 335cm
599.00€Original price was: 599.00€.569.00€Current price is: 569.00€.Visokotlačni perači
visokotlačni perač YATO 1400W 10,5MPa
Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 6 tona 54cm bull SPLE6L 3ks elektromotor jednofazni i trofazni
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina SWING 36v 300cm 1300 o/min
989.00€Original price was: 989.00€.890.00€Current price is: 890.00€.ADK
ADK akumulatorski puhač lišća + usisavač 40V SF8A512 2 x 4.0 ah
224.00€Original price was: 224.00€.206.00€Current price is: 206.00€.Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina THOR 12V 1300 o/min
950.00€Original price was: 950.00€.890.00€Current price is: 890.00€.Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 10 tona 54cm bull SPL10H HONDA GP160
1,900.00€Original price was: 1,900.00€.1,710.00€Current price is: 1,710.00€.Aku puhač lišća
DEWALT DCM562PB 18V akumulatorski puhač lišća
Tresači maslina
LISAM električni tresač maslina THOR 36V 1300 o/min
Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 10 tona 54cm bull SPLT10 – kardan
1,680.00€Original price was: 1,680.00€.1,512.00€Current price is: 1,512.00€.Aku puhač lišća
DEWALT DCM562P1-qw aku puhač 5.0AH 18V
Električni tresači maslina
LISAM tresač maslina električni SWING 12V 1300 o/min
889.00€Original price was: 889.00€.840.00€Current price is: 840.00€.Visokotlačni perači
visokotlačni perač YATO 2000W 15 mpa + četka za terase
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina OLIWATT 3 1300 o/min 350cm
849.00€Original price was: 849.00€.808.00€Current price is: 808.00€.Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 8 tona 54cm bull SPLE8 elektromotor jednofazni i trofazni 3ks
Električni puhači lišća
električni usisavač/puhač lišća 3500W spremnik 35L
Visokotlačni perači
visokotlačni perač BOSCH aquatak 130
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina OLIVECO 1150 o/min 335cm
599.00€Original price was: 599.00€.569.00€Current price is: 569.00€.Visokotlačni perači
visokotlačni perač YATO 1400W 10,5MPa
Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 6 tona 54cm bull SPLE6L 3ks elektromotor jednofazni i trofazni
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina SWING 36v 300cm 1300 o/min
989.00€Original price was: 989.00€.890.00€Current price is: 890.00€.ADK
ADK akumulatorski puhač lišća + usisavač 40V SF8A512 2 x 4.0 ah
224.00€Original price was: 224.00€.206.00€Current price is: 206.00€.Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina THOR 12V 1300 o/min
950.00€Original price was: 950.00€.890.00€Current price is: 890.00€.Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 10 tona 54cm bull SPL10H HONDA GP160
1,900.00€Original price was: 1,900.00€.1,710.00€Current price is: 1,710.00€.Aku puhač lišća
DEWALT DCM562PB 18V akumulatorski puhač lišća
Tresači maslina
LISAM električni tresač maslina THOR 36V 1300 o/min
Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 10 tona 54cm bull SPLT10 – kardan
1,680.00€Original price was: 1,680.00€.1,512.00€Current price is: 1,512.00€.Aku puhač lišća
DEWALT DCM562P1-qw aku puhač 5.0AH 18V
Električni tresači maslina
LISAM tresač maslina električni SWING 12V 1300 o/min
889.00€Original price was: 889.00€.840.00€Current price is: 840.00€.