Nema ničeg goreg nego veseliti se izvrsnom radnom danu, ali otkriti da će zbog problema s održavanjem vaše motorne pile početak biti odgođen. Bez obzira na jednostavno održavanje motorne pile, velike su šanse da će na kraju doći do problema. Zbog svoje izdržljivosti, većina nas očekuje da će motorna pila raditi cijelo vrijeme i kad god nam je potrebna. Ako vaša motorna pila ne radi u praznom hodu, ali morate obaviti posao, što ćete učiniti?
Moja motorna pila ne radi u mirovanju: Kako to popraviti?
Ako motorna pila ne reagira ili se teško pali, to je znak da postoji problem s mješavinom goriva i zraka. Ako kratko reagira, zatim posustaje i isključi se, to je problem uzrokovan funkcijom mirovanja. Naposljetku, ako vaša motorna pila dobro odzvanja, ali utihne tijekom rada pod opterećenjem, to također može biti problem u praznom hodu.
Za rješavanje problema upotrijebite sljedeće korake:
Kupujte pametno – Odaberite najbolju ponudu alata za svoj vrt i dvorište!
- Očistite filtar za zrak
- Pronađite vijak praznog hoda
- Podesite rasplinjač u praznom hodu
- Napravite podešavanje praznog hoda jednim vijkom
- Napravite podešavanja s tri vijka
Kada pokrenete motornu pilu, ona bi trebala biti u stanju mirovati neko vrijeme dok konačno ne uključite spojku, koja je odgovorna za pokretanje zupčanika i lančanika kako bi se lanac vrtio. U nekim slučajevima, dvotaktni motor može biti teško nastaviti raditi, a to može uništiti motor kada nije u upotrebi.
Postoje različiti razlozi zašto motorna pila ne radi ispravno. Kako bismo pružili više informacija, kao i rješenje za ovaj problem, ovaj članak će se pozabaviti potrebnim koracima koje treba poduzeti kako biste u trenu ponovno pokrenuli svoj alat.
Zašto vaša motorna pila ne radi u praznom hodu?
Za to može biti odgovorno nekoliko različitih razloga. Zračni filtar bi mogao biti začepljen, dopuštajući motoru da pokreće mješavinu zraka i goriva, što će zauzvrat rezultirati gubitkom snage i slabim odzivom na gas. Hvatač iskri se također može zaglaviti, a to se događa kada stavite višak ulja u mješavinu goriva i plinskog ulja.
To bi rezultiralo velikom količinom neizgorene tvari jer ulje izgara na vrlo visokoj temperaturi od plina. Proizvedena čađa će začepiti hvatač iskri, sprječavajući ispušne plinove da slobodno izlaze.
Drugi razlog mogu biti svjećice s korodiranim elektrodama, a kao što znate, vatra se zapravo ne može zapaliti bez iskre. Čak i ako imate iskru, ona će biti preslaba zbog nakupljanja ugljika oko elektroda, što dovodi do nepotpunog izgaranja mješavine goriva. Zbog toga većina proizvođača motornih pila preporučuje zamjenu svjećice svakih 100 radnih sati.
Također, možda biste trebali provjeriti dovod goriva i filtar unutar spremnika za plin. U nekim će slučajevima etanol (u jeftinijem plinu) uzrokovati korodiranje meke gumene cijevi koja obično prenosi gorivo od spremnika do rasplinjača. Kako biste provjerili ima li rupa ili pukotina u cijevi za gorivo, možete zabljesnuti svjetlom u spremnik nakon što ga ispraznite.
Ako su prisutni, onda je vrijeme da ih promijenite. Kad ste već kod toga, mogli biste promijeniti i filter goriva, jer su ionako prilično jeftini. Zarđala cijev za gorivo dopustit će previše zraka u spremniku i uzrokovati slabi rad motorne pile. To samo znači da će motorna pila raditi u praznom hodu samo nekoliko sekundi prije nego što se potpuno isključi.
Kako popraviti motornu pilu koja ne radi u praznom hodu?
Ako možete lako pokrenuti svoju motornu pilu i ona radi glatko bez ikakvih problema, tada je u praznom hodu sasvim u redu i nema potrebe da je petljate. Međutim, ako motorna pila ne reagira ili se teško pokreće, onda je to pokazatelj da postoji problem s mješavinom goriva i zraka.
Ako nakratko reagira, zatim posustaje i isključi se, problem je uzrokovan mirovanjem. Naposljetku, ako vaša motorna pila dobro odzvanja, ali utihne tijekom rada pod opterećenjem, to također može biti problem u praznom hodu. Evo koraka za rješavanje problema u mirovanju.
● Očistite filtar za zrak
Ovo je očito mjesto za početak jer se filtar zraka prilično zaprlja. Kao što već znate, motorne pile izbacuju puno prašine i prljavštine, a neke čak pokreću i turbo sustav u kojem je zrak usmjeren prema rasplinjaču. Kada se to dogodi, obično je ostavljeno da filtar zraka uhvati sve ostatke.
Svi moderni dizajni motornih pila dolaze s poklopcima zračnog filtra bez upotrebe alata, što im omogućuje lak pristup. Neke motorne pile dolaze s mrežicama s finom mrežicom, dok druge imaju filtar od tkanine ili pjene – sve ovisi o proizvođaču.
Najbolji način za čišćenje zračnog filtra je pomoću komprimiranog zraka, ali nema svatko kompresor, tako da bi laka alternativa bila da ga lupkate o čvrstu površinu kako biste oslobodili sve ostatke. Zatim možete upotrijebiti četku s čekinjama ili čistu krpu za čišćenje.
Različiti filtri često imaju različite prijedloge za njegu, ali većina ih se lako čisti toplom, sapunastom vodom čim tapkanjem uklonite višak prljavštine i čestica. Većina filtara za zrak obično traje dugo jer su dizajnirani da budu izdržljivi. Međutim, u trenutku kada primijetite rupu u filtru ili vidite puno usisnog otpada, najvjerojatnije ćete trebati novi filtar.
Nakon što je filtar za zrak začepljen, svi pokušaji podešavanja praznog hoda mogu biti komplicirani. Preporuča se čišćenje zračnih filtara nakon pet sati rada.
● Pronađite vijak praznog hoda
Sve plinske motorne pile često imaju 3 vijka za podešavanje na rasplinjaču, kojima se može pristupiti bez skidanja poklopaca. Nećete zapravo vidjeti regulatore, umjesto toga, samo identificirate pravi pristupni priključak i jednostavno umetnite ispravan alat za podešavanje.
Prvi regulator označen je na poklopcu karoserije slovom (L) i to je regulator niskog gasa. Drugi, koji je regulator visokog gasa, označen je slovom (H). Ova 2 regulatora postavljena su jedan pored drugog kao par i postavljena su u tvornici, stoga često zahtijevaju poseban alat za njihovo podešavanje. Da, mogu se prilagoditi, ali potrebna je vještina da ih se ispravno prilagodi.
Treći regulator je regulator praznog hoda, označen slovom L ili T ili LA, i često se postavlja odmah iznad ili ispod druga dva regulatora. Ovaj 3. regulator je onaj koji trebamo prilagoditi. Za to će vam trebati samo plosnati odvijač ili nešto što će lako proći kroz rupu na bočnom poklopcu. Koliko god to željeli, nije preporučljivo ukloniti filtar za zrak kako biste dobili pristup jer bi trebao ostati postavljen. Ovo je cijela poanta pristupnih priključaka.
● Podesite prazni hod rasplinjača
Kod desnih motornih pila, vijak za prazan hod često se nalazi s lijeve strane. Da biste bili sigurni, najbolje je provjeriti korisnički priručnik ili provjeriti na internetu određenu marku i model koji imate, kako biste pronašli ispravan vijak ili vijke za podešavanje. Podesite jedan vijak ili tri odvojena vijka, ali u oba slučaja pretpostavka je obično ista.
● Podešavanje praznog hoda jednim vijkom
Kako biste lako locirali početnu točku, uključite motornu pilu i držite odvijač s ravnom glavom blizu. Vijci s T-glavom vrlo su osjetljivi na okretanje, tako da biste trebali raditi s ravnim odvijačima u koracima od najviše četvrtine okretaja, radeći mentalne bilješke dok idete. Kada okrećete vijak u smjeru kazaljke na satu ili u suprotnom smjeru, pripazite na promjene u ponašanju motora dok prigušujete i također u praznom hodu.
Ako se vaša motorna pila ne prestaje okretati u praznom hodu ili ispušta dim dok je u praznom hodu, tada dobiva previše goriva i radi bogato, pa ćete morati malo stati. S druge strane, ako se okreće presporo ili nepravilno poskakuje u leru, tada dobiva premalo goriva i potrebno mu je više. Uvijek vodite računa o položaju vijka kada pila radi siromašno ili bogato.
● Podešavanje s tri vijka
Rasplinjače s tri vijka vrlo je teško ugoditi, pa biste trebali biti oprezni pri podešavanju vijka za brzu izvedbu. Za podešavanje prvo pronađite vijak “LA”. Ovaj vijak kontrolira opću brzinu u praznom hodu, a podešavanje performansi je vrlo slično onom kod podešavanja rasplinjača s jednim vijkom koje je gore istaknuto. Započnite podešavanjem ovog vijka kao što biste to učinili za jednostruki vijak.
Zatim namjestite drugi vijak “L”. Vijak “H” označava podešavanje velike brzine. Ovaj je vijak vrlo važan jer postavljanje na previše siromašnu ili previše bogatu količinu može uzrokovati ozbiljna oštećenja motora. Preporuča se da nikada ne podešavate ovaj vijak više od ¼ okretaja u bilo kojem smjeru.
Okrećite vijke kako biste znali gdje su slabe i bogate točke, a zatim pronađite ravnotežu između njih. Nikada ne biste trebali potpuno otvoriti ili zatvoriti razvodni vijak do maksimuma ili minimuma. Ako se to dogodi, vjerojatno biste trebali odnijeti motornu pilu u trgovinu na održavanje .
Završne napomene
Na kraju, trebali biste testirati performanse tijekom prigušivanja i praznog hoda. Pazite da nema previše dima i da motor lagano bruji. Nakon što sve to uzmete u obzir, trebali biste biti spremni.
Možda vam upravo treba...
Aku lančane pile
ADK akumulatorska pila za grane 20V SF8J133 1 x 2.0 ah xcell
Aku škare za grane
Visokotlačni perači
visokotlačni perač YATO 2000W 15 mpa + četka za terase
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina OLIWATT 3 1300 o/min 350cm
849.00€Original price was: 849.00€.808.00€Current price is: 808.00€.Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 8 tona 54cm bull SPLE8 elektromotor jednofazni i trofazni 3ks
Električni puhači lišća
električni usisavač/puhač lišća 3500W spremnik 35L
Visokotlačni perači
visokotlačni perač BOSCH aquatak 130
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina OLIVECO 1150 o/min 335cm
599.00€Original price was: 599.00€.569.00€Current price is: 569.00€.Visokotlačni perači
visokotlačni perač YATO 1400W 10,5MPa
Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 6 tona 54cm bull SPLE6L 3ks elektromotor jednofazni i trofazni
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina SWING 36v 300cm 1300 o/min
989.00€Original price was: 989.00€.890.00€Current price is: 890.00€.ADK
ADK akumulatorski puhač lišća + usisavač 40V SF8A512 2 x 4.0 ah
224.00€Original price was: 224.00€.206.00€Current price is: 206.00€.Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina THOR 12V 1300 o/min
950.00€Original price was: 950.00€.890.00€Current price is: 890.00€.Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 10 tona 54cm bull SPL10H HONDA GP160
1,900.00€Original price was: 1,900.00€.1,710.00€Current price is: 1,710.00€.Aku puhač lišća
DEWALT DCM562PB 18V akumulatorski puhač lišća
Tresači maslina
LISAM električni tresač maslina THOR 36V 1300 o/min
Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 10 tona 54cm bull SPLT10 – kardan
1,680.00€Original price was: 1,680.00€.1,512.00€Current price is: 1,512.00€.Aku puhač lišća
DEWALT DCM562P1-qw aku puhač 5.0AH 18V
Električni tresači maslina
LISAM tresač maslina električni SWING 12V 1300 o/min
889.00€Original price was: 889.00€.840.00€Current price is: 840.00€.Visokotlačni perači
visokotlačni perač YATO 2000W 15 mpa + četka za terase
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina OLIWATT 3 1300 o/min 350cm
849.00€Original price was: 849.00€.808.00€Current price is: 808.00€.Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 8 tona 54cm bull SPLE8 elektromotor jednofazni i trofazni 3ks
Električni puhači lišća
električni usisavač/puhač lišća 3500W spremnik 35L
Visokotlačni perači
visokotlačni perač BOSCH aquatak 130
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina OLIVECO 1150 o/min 335cm
599.00€Original price was: 599.00€.569.00€Current price is: 569.00€.Visokotlačni perači
visokotlačni perač YATO 1400W 10,5MPa
Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 6 tona 54cm bull SPLE6L 3ks elektromotor jednofazni i trofazni
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina SWING 36v 300cm 1300 o/min
989.00€Original price was: 989.00€.890.00€Current price is: 890.00€.ADK
ADK akumulatorski puhač lišća + usisavač 40V SF8A512 2 x 4.0 ah
224.00€Original price was: 224.00€.206.00€Current price is: 206.00€.Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina THOR 12V 1300 o/min
950.00€Original price was: 950.00€.890.00€Current price is: 890.00€.Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 10 tona 54cm bull SPL10H HONDA GP160
1,900.00€Original price was: 1,900.00€.1,710.00€Current price is: 1,710.00€.Aku puhač lišća
DEWALT DCM562PB 18V akumulatorski puhač lišća
Tresači maslina
LISAM električni tresač maslina THOR 36V 1300 o/min
Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 10 tona 54cm bull SPLT10 – kardan
1,680.00€Original price was: 1,680.00€.1,512.00€Current price is: 1,512.00€.Aku puhač lišća
DEWALT DCM562P1-qw aku puhač 5.0AH 18V
Električni tresači maslina
LISAM tresač maslina električni SWING 12V 1300 o/min
889.00€Original price was: 889.00€.840.00€Current price is: 840.00€.