Kako testirati indukcijski svitak na puhaču za lišće: vodič korak po korak

pila768954464 AgroPower Vrtni alati i strojevi

Zavojnica paljenja koja se naziva i armatura paljenja, ključni je funkcionalni alat u sustavu napajanja puhača za lišće, posebno onog na plin. To je dio koji pokreće uređaj i možda ga neće uspjeti pokrenuti ako postoji problem. Na primjer, ako je vaš puhač dobro funkcionirao, ali se zaustavi i ne može se uključiti ili se iznenada pokrene kada povučete kabel, postoji vjerojatnost da vaš svitak paljenja ima problem. Može postojati mnogo uzroka neuspjeha paljenja, ali prvi korak uvijek je testiranje zavojnice.

Za testiranje indukcijskog svitka na puhaču za lišće trebate slijediti ove korake:

  1. Otvorite motor
  2. Odvojite dijelove
  3. Odvojite žicu koja vodi do svjećice
  4. Uklonite indukcijski svitak
  5. Ispitajte ohmmetrom ili multimetrom
  6. Pokrenite test
  7. protumačiti svoje zapažanje
  8. Odlučite koji će biti popravak
  9. Ponovno spojite indukcijski svitak

Ispitivanje indukcijskog svitka puhala za lišće je stoga od vitalnog značaja i to je nešto što biste trebali moći učiniti sami. Ovaj će vam članak dati korak po korak vodič kako to učiniti. Međutim, prije nego krenemo u testiranje svitka paljenja, morate znati neke ključne stvari. Prvo je razumjeti kako radi indukcijski svitak.

Kako radi svitak paljenja puhala za lišće

Zavojnica paljenja mala je komponenta u motoru puhača lišća. Povezuje svjećicu sa zamašnjakom koji se okreće kada se puhač lišća uključi preko startnog užeta. Sve tri komponente (zamašnjak, svjećica i svitak paljenja) nalaze se u motoru. Starter se nalazi na vanjskom dijelu puhača lišća. Kod električnog, starter je poput prekidača, dok je kod plinskog puhača lišća kabel koji se povlači za napajanje na puhaču lišća.

Kupujte pametno – Odaberite najbolju ponudu alata za svoj vrt i dvorište!

Zavojnica paljenja u puhalici lišća obično je pokrivena blizu sustava motora, ali može li se jasno vidjeti nakon što se poklopac skine s motora. Funkcija indukcijskog svitka u puhaču za lišće ista je kao u svakom stroju; stvara električne iskre koje se koriste za paljenje plina u motoru koji se koristi za izgaranje.

Zavojnica paljenja ima izoliranu žicu koja ga povezuje s metalnom armaturom s jednog vrha svjećice. Armatura se tada montira na okvir motora koji se nalazi u blizini zamašnjaka koji se okreće. Žica povezuje sve te komponente na ovaj ili onaj način jer one funkcioniraju kao cjelina, ali svitak paljenja je taj koji daje električnu iskru ili struju koja pokreće puhač lišća.

Armatura ima dva svitka. Kada magneti koji se nalaze duž rubova zamašnjaka, fijuknu bliže zavojnicama, stvara se električna energija. Svaki put kada povučete kabel puhača za lišće, indukcijski svitak proizvodi električnu struju, a iskra se šalje na svjećicu, čime se pokreće motorni sustav. To je na ručnom starter puhaču lišća.

Kod elektropokretača, zamašnjak se okreće baterijskim pokretačem umjesto povlačenjem užeta. Bez obzira na model koji koristite, zamašnjak se nastavlja okretati nakon što se puhač lišća uključi. Kretanje proizvodi ciklus paljenja koji omogućuje motoru nastavak rada.

Kada puhač za lišće ne uspije “uhvatiti” kada ga pokušavate pokrenuti, postoji vjerojatnost da svitak paljenja ili svjećica ne rade ispravno. Možda nećete znati koji dio ne radi ako ne testirate motor. To je uglavnom svitak paljenja.

Mnogo je dijelova u motornom sustavu puhala za lišće koji mogu uzrokovati problem paljenja. Međutim, najčešći krivac je indukcijski svitak. Stoga će vam ovaj članak pokazati kako testirati indukcijski svitak puhača lišća kroz vodič korak po korak. Važno je imati na umu da se uklanjanje dijelova sustava motora kako bi se došlo do svitka paljenja može razlikovati ovisno o modelu koji imate. Dobra vijest je da testiranje zavojnice slijedi istu proceduru u svim vrstama puhača lišća.

Postupak ispitivanja indukcijskog svitka puhača za lišće

Postoji mnogo načina testiranja indukcijskog svitka puhača za lišće. Neki stariji mehaničari obično koriste metodu koja uključuje odspajanje žice svjećice i njeno držanje uz metalnu šasiju dok puca motor. Ako postoji iskra, onda indukcijski svitak nije problem. Međutim, ova se metoda ne preporučuje kućnim korisnicima zbog svoje složenosti i opasnosti od strujnog udara. Osim toga, može izazvati požar i stoga je opasna metoda za korištenje. 

● Prvi korak: otvorite poklopac motora

Svi elementi za pokretanje motora puhača lišća su nježno pokriveni u blizini motora. Za otvaranje poklopca motora potreban vam je odvijač. Uklonite dijelove i ne zaboravite ih označiti ili fotografirati kako biste lakše zapamtili kako su povezani. Ne želite biti u situaciji u kojoj ne možete ponovno spojiti dijelove nakon što ste završili s testiranjem indukcijskog svitka puhača za lišće. Nakon što ste ga otvorili, uklonite poklopac. Poklopac je kućište motora ili motora. Zatim upotrijebite odvijač da otpustite vijke oko dijelova.

● Drugi korak: odvojite dijelove

Odvojite svjećicu od ostalih dijelova. To znači nježno izvlačenje utikača iz motora bez rezanja žice. Označite metalnu šasiju motora ili motora. Odspojite kabel na svjećici. Da biste odvojili žicu, možete ostaviti svjećicu na svom mjestu i ukloniti samo žicu. Međutim, radi sigurnosti preporučuje se ukloniti cijeli dio.

● Treći korak: ispitajte indukcijski svitak

Ovdje ćete testirati svoju žicu. Ovaj korak je najvažniji i zahtijeva koncentraciju i oprez. Pazite da držite izolirani dio žice, a ne goli dio.

 Držite žicu koju ste skinuli sa svjećice uz šasiju. U isto vrijeme, trebali biste pokrenuti motor i provjeriti proizvodi li žica iskru. Ako vidite bljeskove svjetla kada kabel dodiruje šasiju, tada zavojnica radi i trebate otkriti problem u drugim dijelovima motora.

Sigurni način testiranja zavojnice paljenja

Držanje svjećice uz šasiju možda je najlakši način za testiranje indukcijskog svitka u puhalici za lišće. Međutim, to nije najsigurniji ili najprikladniji način. U mnogim slučajevima možda nećete vidjeti iskre jer su male. To ne znači da je zavojnica problem. Možete vidjeti sitne iskre kada svitak paljenja zapravo ne radi.

To, zajedno s drugim problemima, čini drugu metodu najučinkovitijom, najsigurnijom i popularnijom među kućnim korisnicima. Tehnika uključuje odspajanje modula paljenja i korištenje ohmmetra za ispitivanje svitka. Ohmmetar se također može zamijeniti digitalnim modelom koji se zove multimetar, što je standardni alat koji se koristi za testiranje prisutnosti električne struje u predmetima – multimetar mjeri otpor.

Ova metoda je najsigurnija jer ne uključuje dodirivanje žica pod naponom dok je motor uključen. Ovaj način se može koristiti na bilo kojem modelu indukcijskog svitka.

Potrebni materijali:

  • Alati za uklanjanje: osnovni alati za uklanjanje indukcijskog svitka i otpuštanje vijaka.
  • Multimetar: Digitalni multimetar (Ohmmetar ili multimetar, koji je alat koji se koristi za ispitivanje električnog naboja u zavojnici paljenja.

● Prvi korak: saznajte točne upute

Prije nego počnete odvajati bilo koji dio motora, morate znati nešto o samom motoru. Ovo pravilo vrijedi za sve oblike alata. Morat ćete istražiti različite stvari, uključujući specifikacije puhača lišća. Svaki model zahtijeva različite metode rukovanja, posebno kod skidanja dijelova.

Također morate znati s kojom vrstom motora radite. Znajte ispravno očitanje otpora na multimetru za model puhača lišća koji imate. Najbolji način da to učinite je da kontaktirate svog prodavača ili potražite ove specifikacije na internetu. Tvornički servisni priručnik također je izvrsno mjesto za pronalaženje specifikacija puhača lišća.

● Drugi korak: odvojite dijelove

Pomoću odvijača otpustite sve vijke koji se nalaze na vanjskom kućištu (poklopcu) motora. Nježno uklonite poklopac i ostavite ga sa strane. Ovisno o modelu puhala za lišće, trebali biste moći vidjeti zamašnjak i indukcijski svitak nakon što se poklopac ukloni. Drugi modeli uvijek imaju neke dijelove štitnika koji se moraju potpuno pomaknuti da bi se doseglo indukcijski svitak. Međutim, mnoge vrste nemaju ovaj dodatni sloj.

U slučaju ovih kompliciranih puhača lišća, vidjet ćete indukcijski svitak montiran negdje blizu zamašnjaka motora s izoliranom žicom koja ide sve do svjećice. To je žica koja povezuje zavojnicu i svjećicu.

● Treći korak: odspojite žicu koja vodi do svjećice

U ovoj fazi od vas se traži da uklonite kabel koji vodi do svjećice. Nakon toga, upotrijebite par kliješta da otpustite vijke koji su montirani da drže svitak paljenja na mjestu. Njihovo uklanjanje uključuje odvrtanje sićušnih vijaka oko tog područja. Nakon što ste gotovi, zavojnica bi trebala biti slobodno obješena, a da je ništa ne drži čvrsto.

● Četvrti korak: uklonite indukcijski svitak

Nakon što su svi vijci i vijci sigurno uklonjeni, vrijeme je da skinete zavojnicu paljenja s nosača (montažni blok koji se koristi za držanje zavojnice paljenja). U drugim modelima vidjet ćete da je svitak paljenja spojen na žicu za uzemljenje. U tom slučaju osigurajte da se žica izgubi, a zatim odspojite kabel na mjestu gdje je pričvršćen za kućište puhača lišća.

● Peti korak: testirajte ohmmetrom ili multimetrom

Morate saznati radi li vaš ohmmetar ispravno. Prva stvar bit će spojiti ga na izvor energije i vidjeti pomiče li se list. Budite oprezni kada to radite kako ne biste oštetili multimetar. Uvijek vodite računa o navedenom otporu i pokušajte ga ne prekoračiti. Nakon što ste primijetili da dobro funkcionira, možete nastaviti.

● Šesti korak: započnite test

Svi gore navedeni koraci uglavnom su pripremna faza ispitivanja indukcijskog svitka puhača za lišće. To znači pripremiti stvari za primarni proces. U šestom koraku započinjete stvarno testiranje indukcijskog svitka. U ovoj fazi morate spojiti crveni kraj multimetra na svjećicu, a crni kraj ohmmetra na indukcijski svitak. Oba kraja multimetra imaju zupčastu strukturu koja će vam olakšati spajanje. 

Nakon što ste ih pravilno spojili, postavite indukcijski svitak na ravnu površinu, na stol ili bilo koju drugu radnu površinu koju možete koristiti. Ponovno namjestite list ohmmetra na očitavanje 20 k ohma. To opet ovisi o specifikacijama puhača za lišće i ohmmetra koji koristite. Svi oni dolaze s uputama za uporabu, tako da vam neće biti teško ako koristite drugi model.

Neka pozitivni vod multimetra bude spojen na metalni obruč na jednom kraju žice svjećice. Alternativno, ovaj kraj žice možete pronaći u obliku utičnice. Spojite negativni vod ohmmetra na dio metalne armature indukcijskog svitka. Ogrebite oba vodiča na njihovim odgovarajućim spojnim mjestima kako biste bili sigurni da je kontakt između metala i metala čvrst. Pratite dio zaslona ohmmetra za pomicanje lista (pokazivača) ako koristite analogni. Ako koristite digitalni, trebao bi biti prikaz numeričkih, a ne onih koje ste ranije postavili.

● Sedmi korak: protumačite svoje opažanje

Uzeli ste očitanja (odnosno ako ih je bilo) i zabilježili ih. Sada je sljedeća stvar znati što to znači. Ako je ohmmetar pokazao očitanje “jedan”, to pokazuje da je postojao potpuni otpor. Takvo tumačenje također pokazuje da veze nije bilo. Budući da je veza bila tamo, to implicira da indukcijski svitak ne radi.  

Ako vam multimetar očita “nulu”, to znači da uopće nije bilo otpora. To je dobra vijest za vas jer pokazuje da vaš indukcijski svitak radi ispravno. Međutim, dobiti očitanje od 0 nije logično. U tom slučaju, vidjet ćete nešto između 2,5 k do 5 k ohma. To je također pokazatelj da je svitak paljenja u redu.

● Osmi korak: Odlučite koji će biti popravak

Cilj ovoga bio je provjeriti radi li svitak paljenja dobro ili ne. Možda ste uzalud pokušali povući uže ili početi puhati lišćem i pitali se u čemu je problem. Sada kada ste testirali indukcijski svitak i znate radi li ili ne, što je sljedeće?

Ako se pokaže da je indukcijski svitak problem, morat ćete nabaviti novi i zamijeniti ga. Prije kupnje rezervnog dijela puhača za lišće provjerite je li kompatibilan. Odaberite specifikacije koje odgovaraju vašem alatu. Najbolji način da kupite rezervni dio je da neispravni odnesete svom trgovcu kako biste dobili onaj koji je isti. Ako je moguće, inzistirajte na tome da nabavite točan i od istog proizvođača. Alternativno, možete kontaktirati proizvođača vašeg puhača lišća putem njihove web stranice i zatražiti indukcijski svitak.

● Deveti korak: ponovno spajanje indukcijskog svitka

Nakon što ste kupili novi indukcijski svitak, morat ćete ga spojiti prije nego što ponovno možete koristiti svoj puhač za lišće. Neki se ljudi mogu odlučiti za stručnjaka. No, to vam ne bi trebalo biti teško, pogotovo ako ste sami skidali dijelove i testirali indukcijski svitak.

U postupku uklanjanja dijelova preporuča se označavanje elemenata i, ako je moguće, slikanje. To bi pomoglo pri ponovnom povezivanju. Osim ako nemate vrlo oštro pamćenje ili ste stručnjak, učinite to.

Da biste instalirali novi indukcijski svitak, prvo morate pričvrstiti žicu za uzemljenje na šasiju puhača za lišće (to jest ako vaš model ima žicu za uzemljenje). Nastavite to spajanjem kraja armature indukcijskog svitka. Razmotrite upute o razmaku koji bi trebao biti između magneta na zamašnjaku i armaturnog metalnog dijela svitka za paljenje. Ako niste u poziciji da dobijete te upute, možete upotrijebiti mali komad papira ili kartona da ih odvojite. Alternativno, možete koristiti opremu za procjeđivanje svjećica.

Pomoću odvijača zategnite armaturu na okvir motora. Ne zaboravite upotrijebiti sve vijke koje ste uklonili.

● Deseti korak: dovršite

Posljednji korak bio bi ponovno pričvršćivanje svjećice na njezin položaj, ali prvo morate spojiti žicu svjećice na svjećicu. Nakon što je sve to učinjeno, sada možete pokrenuti svoju puhalicu za lišće i vidjeti radi li. S obzirom na to da ste marljivo slijedili sve ove korake, vaš bi se puhač lišća trebao pokrenuti i raditi glatko.

U ovom ste trenutku naučili kako testirati indukcijski svitak puhala za lišće. Također ste znali da se puhač za lišće ne može pokrenuti zato što svitak paljenja ne radi. Međutim, mnogi drugi čimbenici mogu dovesti do nemogućnosti početka, a neophodno je proći kroz sve njih. Bez obzira na to, sljedeći dio će ukratko pokušati objasniti zašto želite testirati indukcijski svitak. U skladu s tim, istražit će druge probleme koji mogu uzrokovati neuspjeh pokretanja puhača lišća.

U čemu je suština ispitivanja indukcijskog svitka puhača za lišće?

Vjerojatno znate zašto želite testirati indukcijski svitak vašeg puhača za lišće. No, trebate li uvijek provjeriti zavojnicu? Odgovor je ne. Ispitivanje svitka paljenja jedan je od načina da se otkrije gdje leži problem. To znači da i drugi dijelovi mogu izazvati isti problem. A ako test pokaže da indukcijski svitak radi ispravno, ali se puhač lišća i dalje ne pokreće, trebali biste se usredotočiti i na druge dijelove. 

Razlozi zašto puhač ne radi

Potrebna je iskra za paljenje plina u motoru kako bi se puhač lišća pokrenuo. Ako je svitak paljenja neispravan, ova struja se neće proizvoditi i motor se neće pokrenuti. Ali opet, zavojnica bi mogla proizvesti iskru, ali je spojna žica ne uspije prenijeti na svjećicu. Stoga je bitno pronaći izvor problema i pokušati ga riješiti što je prije moguće. Evo nekih od uzroka:

● Neispravna svjećica

Svjećica može uzrokovati neuspjeh pokretanja puhača lišća ako je uništena ili ima naslage ugljika na površini. Metalni vrh koji se povezuje s motorom mora biti čist kako bi prenio iskru za pokretanje izgaranja. Ako nije čist, motor se neće pokrenuti. Na isti način, ako vrh nije dobro razmaknut, tada proizvedena iskra neće ispaliti u komoru za izgaranje da zapali gorivo (plin). Osim toga, svjećica se možda istrošila, a trake na njezinoj površini nisu se uspjele čvrsto spojiti na cilindar što uzrokuje isti problem.

U slučaju neispravnih svjećica, morate zamijeniti stare s novima i ponovno će vam puhač za lišće puhati. Jeftinija alternativa je čišćenje vrha svjećice (metalna strana); međutim, ovo bi moglo biti samo privremeno rješenje i ne preporučuje se osim ako nemate drugu opciju.

● Neispravne žice

Žica koja povezuje dijelove sustava motora može biti prekinuta ili spojena na pogrešan način što uzrokuje problem prilikom pokretanja puhača lišća. Najčešći problem uvijek se nalazi na žici spojenoj na svjećicu. Ovo je žica koja prenosi struju od svitka paljenja do svjećice. Kada se pojavi bilo kakav problem s ovom žicom (ili bilo kojom drugom žicom u modulu paljenja), doći će do preranog uzemljenja kruga. Kada je žica također labava ili kada se izolacija istroši i dodirne šasiju motora, tada se suočava s istim problemom.

Rješenje za to je provjera spojnih točaka kako bi se otkrilo gdje postoji puknuta žica. Zamijenite kabele koji su labavi, korodirani ili ogoljeni.

● Neispravan prekidač za zaustavljanje

Ovo nije čest problem, ali se također može dogoditi. Ako koristite automatski ili električni model puhača lišća, mogli biste imati problema s pokretanjem ako prekidač za uključivanje/isključivanje ne radi.

Ono što trebate učiniti u ovom slučaju je zamijeniti prekidač novim.

Završna riječ

Ispitivanje indukcijskog svitka puhača za lišće može biti naporno, posebno za početnike. Međutim, vodič korak po korak dan u ovom članku trebao bi vam pomoći da prođete kroz ovaj proces s puno lakoće i u isto vrijeme vam pomoći da otkrijete druge probleme koji mogu uzrokovati neuspjeh pokretanja puhača lišća. Potreba da vam pomognemo identificirati druge probleme proizlazi iz činjenice da biste mogli otkriti da indukcijski svitak vašeg puhača za lišće radi ispravno, ali se puhač za lišće i dalje ne pokreće. 

Ako slijedite korake kako je opisano i otkrijete da je vaš puhač lišća problem, morat ćete ga zamijeniti boljim. Proces, kao što je prikazano, samo je obrnut od onoga što ste radili kada ste uklanjali dijelove da biste testirali indukcijski svitak. Najvažnije je instalirati novu zavojnicu slijedeći priložene smjernice i upute vašeg prodavača. Također je bitno uvijek koristiti zamjenski dio proizvođača originalne opreme na svemu što želite popraviti kod kuće. Ne samo da vam olakšava vrijeme, već vas i štedi glavobolje vraćanja komada koji se ne slažu ili ne pristaju dobro.

Na kraju, trebali biste moći testirati indukcijski svitak puhača lišća i, u isto vrijeme, dijagnosticirati problem i pokušati ga riješiti. Sretno.

Možda vam upravo treba...

-5%
Original price was: 849.00€.Current price is: 808.00€.
42.17
218.00
-5%
Original price was: 599.00€.Current price is: 569.00€.
113.00
-10%
Original price was: 989.00€.Current price is: 890.00€.
-8%
Original price was: 224.00€.Current price is: 206.00€.
-6%
Original price was: 950.00€.Current price is: 890.00€.
-10%
Original price was: 1,900.00€.Current price is: 1,710.00€.
-10%
Original price was: 1,680.00€.Current price is: 1,512.00€.
301.00
-6%
Original price was: 889.00€.Current price is: 840.00€.
-5%
Original price was: 849.00€.Current price is: 808.00€.
42.17
218.00
-5%
Original price was: 599.00€.Current price is: 569.00€.
113.00
-10%
Original price was: 989.00€.Current price is: 890.00€.
-8%
Original price was: 224.00€.Current price is: 206.00€.
-6%
Original price was: 950.00€.Current price is: 890.00€.
-10%
Original price was: 1,900.00€.Current price is: 1,710.00€.
-10%
Original price was: 1,680.00€.Current price is: 1,512.00€.
301.00
-6%
Original price was: 889.00€.Current price is: 840.00€.
Ova stranica koristi kolačiće kako bi vam ponudila bolje iskustvo pregledavanja. Pregledavanjem ove web stranice pristajete na našu upotrebu kolačića.