Mazivo za motornu pilu: savjeti profesionalca

Mazivo za motornu pilu savjeti profesionalca AgroPower Vrtni alati i strojevi

Ako posjedujete motornu pilu, znate da je podmazivanje lanca jako važno. Svoju motornu pilu možete koristiti za različite poslove, od piljenja, rezidbe, rezanja, pa čak i skidanja kore. Kao i kod svih strojeva, održavanje motorne pile igra ključnu ulogu u osiguravanju vrhunskih performansi rezanja. Održavanje vaše motorne pile dobro podmazanom ključno je za osiguravanje njezine dugovječnosti i vrhunskih performansi.

Mazivo za motornu pilu:

Općenito, ulje za vodilice i motorno ulje su glavna maziva koja se koriste za smanjenje trenja između pokretnih dijelova. Električne motorne pile koriste samo ulje za vodilice. Za podmazivanje vodilice i lanca koriste se ulja na bazi nafte i biljna ulja. Nasuprot tome, sintetička motorna ulja koriste se za podmazivanje motora motorne pile. Ulje za vodilicu dodaje se u poseban spremnik ulja koji ga temeljito cirkulira preko vodilice i lanca. Motorno ulje se miješa s gorivom u određenom omjeru i zatim ulijeva u motor.

U ovom postu na blogu objasnit ću zašto vašoj motornoj pili treba mazivo, koju vrstu trebate, kako možete odabrati najbolje mazivo za svoju motornu pilu i koliko ga često trebate koristiti.

Kupujte pametno – Odaberite najbolju ponudu alata za svoj vrt i dvorište!

Zašto je potrebno mazivo za motornu pilu?

Kod motornih pila mora postojati odgovarajuće podmazivanje između vodilice i lanca kako bi se smanjilo trenje i pregrijavanje. Osigurava glatko kretanje lanca i ostaje pričvršćen za vodilicu dok se okreće.

U strojevima se pod svaku cijenu mora izbjegavati kontakt metala s metalom, osobito kada su u pitanju velike brzine. Kontakt rezultira trenjem koje stvara toplinu. Ako je brzina dovoljno velika, trenje bi moglo biti dovoljno da otopi ulje vodilice i na kraju pregrije motor. Zbog toga se između lanca i vodilice uvodi ulje za vodilicu i lanac, koje stvara tanki sloj ulja između metalnih površina i eliminira kontakt metala s metalom. Također osigurava prianjanje držeći lanac pričvršćenim za šipku.

Većina motornih pila radi na dvotaktnim motorima. Za ove motore ne postoji poseban spremnik ulja kakav postoji u četverotaktnim motorima. Motorno ulje mora se pomiješati s gorivom u odgovarajućoj količini i mora se dodati u spremnik goriva. Ova mješavina osigurava da komponente motora poput klipa ne dodiruju stijenke cilindra, već umjesto toga postoji uljni film između dvije površine.

Koliko često trebate podmazivati ​​svoju motornu pilu?

Preporučujem dodavanje i provjeru Većina proizvođača motornih pila preporučuje da podmažete vodilicu i lanac svaki put kada dopunite uređaj gorivom.

U većini modernih motornih pila, ulje u spremniku traje jednako kao i gorivo u spremniku. To znači da se po jednom spremniku plina troši jedan spremnik nafte. Potrošnja ulja se povećava ako se koristi dulja vodilica ili ako motor radi na WOT.

Kakva se maziva koriste u motornoj pili?

Kod motornih pila ulja na bazi nafte koriste se za podmazivanje vodilice i lanca. Istovremeno, sintetička motorna ulja pomiješana s gorivom obavljaju podmazivanje motora.

● Maziva za vodilicu i lanac:

Ulja za vodilicu i lanac osiguravaju glatko klizanje lanca preko vodilice. Također, osiguravaju da lanac ne sklizne s vodilice zbog svoje velike brzine. Za maziva za vodilice i lance dostupne su različite alternative i stupnjevi.

– ulja na bazi nafte:

Maziva na bazi nafte dizajnirana su da lancima i vodilicama motornih pila pruže potrebno podmazivanje i prianjanje. Ova ulja mogu biti u različitim stupnjevima, ovisno o tome je li ljeto ili zima. Svježe motorno ulje može se koristiti kao zamjena ako mazivo na bazi nafte nije dostupno. Iskorišteno motorno ulje iz vaših vozila ne smije se koristiti jer je prljavo i nema viskoznost koja je potrebna lancu.

Razred: Ljeto ili Zima

Za razliku od SAE (Društvo automobilskih inženjera) ocjena koje se temelje na težinama, ulje za vodilicu i lanac klasificirano je različito ovisno o tome koristi li se ljeti ili zimi. Ulje koje se koristi ljeti obično je gušće jer se viskoznost ulja smanjuje kako temperatura raste. S druge strane, zimska ulja su tanja i imaju nižu viskoznost od ljetnih ulja.

– Biljno ulje:

Ako mazivo na bazi nafte nije dostupno, biljno ulje jedna je od najčešće korištenih zamjena za ulje za vodilicu i lanac. Proučavane su različite vrste biljnog ulja i proizvođači su utvrdili da su učinkovita i prikladna za upotrebu u lancima i šipkama. Ova ulja imaju nižu viskoznost od naftnih derivata i također su prilično jeftina. Biljna ulja također su benigna za okoliš jer ne štete okolnim biljkama ili vodenim tijelima.

Canola ulje

Canola ulje, također poznato kao ulje repice, smatra se kompatibilnim za upotrebu u motornim pilama. Ima dovoljno nižu viskoznost, a također je bio-friendly i netoksičan.

● Motorna ulja:

Kao što je ranije objašnjeno, motorno ulje se miješa s gorivom u omjeru 50:1. Poznavanje različitih vrsta ulja ključno je za najbolji izbor u pogledu primjene. Ove različite vrste navedene su u nastavku:

– Ulja visokih performansi (HP):

HP-ovo ulje za dvotaktne motore je novo sintetičko ulje koje je bilo ključno za izvrsne performanse dvotaktnih motora i vrtnih električnih alata. Stvoren je za rad s gorivima niske kvalitete. HP ulja održavaju motor čistim i sprječavaju lijepljenje prstenova sprječavajući nakupljanje premaza na stijenkama cilindra i kućištu radilice. Ovo ulje je dizajnirano za korištenje u vodom hlađenim motorima malih do srednjih dimenzija. Najčešći proizvođači takvih ulja su Husqvarna i Stihl.

– Ulja s malo dima (LS):

Niskodimno (LS) dvotaktno motorno ulje mješavina je sintetičkih i mineralnih ulja koje proizvodi Husqvarna. Motor proizvodi malu količinu dima kada koristi ovu vrstu ulja. Također smanjuje vršnu temperaturu motora, produžujući radni vijek komponente. Osim toga, pojačavanjem podmazivanja između klipa i stijenki cilindra, formulacija LS maziva sprječava zapinjanje klipa.

Kao mjera opreza, nikada ne koristite dvotaktna maziva dizajnirana za motore hlađene vodom u motorima koji nisu hlađeni vodom, općenito poznatim kao izvanbrodski motori. Također, imajte na umu da se ne smije koristiti ulje iz četverotaktnog motora.

– Mineralna ulja:

Mineralna ulja, koja se proizvode iz nafte, suprotna su potpuno sintetičkim uljima. Jeftiniji su od sintetičkih i osiguravaju odgovarajuće podmazivanje. Međutim, u usporedbi sa sintetičkim uljima, manje su čista jer produljena uporaba može stvoriti ljepljive naslage u motoru, uzrokujući slabije performanse i povećanje troškova održavanja.

Kao rezultat toga, proizvođači često koriste aditive poput deterdženata, stabilizatora i pojačivača oktana kako bi omogućili čisto sagorijevanje i poboljšali kvalitetu izgaranja ovih ulja. Ova maziva s aditivima poznata su kao polusintetička ulja.

Kako izvršiti podmazivanje motorne pile?

Podmazivanje dijelova vaše motorne pile nije zahtjevan posao i vrlo je zgodna vještina za vlasnika kuće. Uz odgovarajuću vrstu ulja na raspolaganju, ovaj se posao može obaviti bez ikakvih problema. Naveli smo korak po korak pristup podmazivanju vaše motorne pile, bilo motora ili vodilice i lanca.

● Vodilica i lanac:

Ulje zaduženo za podmazivanje vodilice i lanca ulijeva se u spremnik za ulje pored ručke. Slijedeći dolje navedene korake, možete vrlo jednostavno izvesti ovo dodavanje ulja.

– Korak 1: Počnite s osnovama:

Prije dodavanja ulja u motornu pilu s plinskim pogonom, provjerite da motor nije vruć. Izvadite bateriju iz motornih pila na baterije prije ulijevanja ulja kako biste izbjegli slučajno pokretanje pile.

Također, provjerite je li motorna pila na ravnoj površini. Ako koristimo stol, nećemo imati problema s ulijevanjem ulja u posudu.

– Korak 2: Pronađite spremnik ulja:

Ulje za vodilicu i lanac nalazi se u zasebnom spremniku ulja na većini motornih pila. Ulje se distribuira u utor za lanac vodilice pomoću pumpe za ulje. Čep za ovaj rezervoar je odmah pored drške. Dakle, ako slučajno pronađete kapu, svakako je skinite i odložite sa strane.

– Korak 3: Dodajte ulje u rezervoar:

Sada je vrijeme za podmazivanje motorne pile. Najbolje je koristiti lijevak za brzo usmjeravanje ulja u spremnik i izbjegavanje prolijevanja po pili. Pazite da ulje dođe do vrha posude. Međutim, nemojte ga prepuniti.

– Korak 4: Pokrenite motornu pilu i pustite je da radi nekoliko minuta:

Zatvorite poklopac za ulje nakon dodavanja ulja i rada motora nekoliko minuta. Kao rezultat toga, pumpa za ulje će ravnomjerno cirkulirati ulje na vodilici i, na kraju, na lancu.

● Motorno ulje:

Motorno ulje se u ovom slučaju mora pomiješati s gorivom. Pristup korak po korak predviđen je na sljedeći način:

– Korak 1: Odaberite odgovarajuću vrstu ulja i goriva:

Prije nego nastavite, provjerite jeste li odabrali odgovarajuću vrstu ulja za svoju motornu pilu. Vrste ulja navedene su gore kao nizak dim (LS), visoka učinkovitost (HP), itd. Na temelju vaše primjene odaberite ulje. Zatim odaberite odgovarajuću vrstu goriva. Najčešće vrste goriva su mješavina etanola (E10) i obični bezolovni benzin. Oba ova tipa smatraju se prikladnima za upotrebu u motorima motornih pila.

Mišljenje stručnjaka:

Razgovarao sam s mnogim iskusnim korisnicima motornih pila, a uglavnom se spominju kvalitetna maziva za dvotaktne motore Stihl, Echo, Mobile 1 i Lawnboy. Dakle, moja preporuka je da biste trebali kupovati od ovih marki umjesto da tražite neke jeftine alternative. Također provjerite je li oktanski broj goriva 89.

– Korak 2: Pronađite čistu posudu:

Spremnik u kojem se nalazi mješavina goriva i ulja ne smije biti zaprljan. Prljave kante ulja uzrokuju onečišćenje goriva privlačenjem prljavštine i krhotina. Te se naslage mogu nakupiti i na kraju začepiti mlaznice rasplinjača, što otežava pokretanje motora.

– Korak 3: Pripremite mješavinu goriva i ulja:

Ulje i gorivo moraju biti pomiješani u pravom omjeru. Za točan omjer miješanja, pogledajte korisnički priručnik vaše motorne pile. Za većinu motora od 75cc ispravan omjer miješanja je 50:1, što znači da se 5L goriva treba umiješati u 100mL ulja. Za motore veće od 75cc, omjer goriva i ulja je 33:1, što znači da se 5L benzina treba pomiješati sa 152mL ulja.

Oprez:
  • Zastoj motora: Na temelju mog iskustva, korištenje mješavine sirovog ulja (koje je držano 30 dana) može negativno utjecati na motor motorne pile. Bogate mješavine goriva i ulja (više od 50:1), osim ustajalog ulja, glavni su uzrok zastoja motora.
  • Količina goriva/ulja: Za stare motore preporučujem da koristite veću količinu ulja (omjer miješanja 16:1). Stijenke cilindra nisu toliko čvrste, a više ulja bi zaštitilo komponente motora, iako bi motor više dimio zbog većeg sadržaja ulja. Za novije motore, doduše, omjer miješanja može biti čak 50:1, ali ako se obogati više od toga, motor bi ostao bez ulja i mogao bi biti štetan za njegovo stanje. Također, više goriva znači više zapaljivog sadržaja, što na kraju podiže maksimalnu temperaturu motora tijekom ciklusa.
  • Siromašne mješavine goriva i ulja: Također, pobrinite se da svoje novije pile ne koristite sa siromašnim omjerom miješanja od 16:1. To smanjuje omjer gorivo/zrak i uzrokuje slabi rad motora. To može dovesti do pregrijavanja i eventualnog napadaja.
  • Punch-line: Dakle, zaključak je; omjer miješanja trebao bi biti prema bogatijoj strani (veći sadržaj goriva) za novije motore, dok bi trebao biti prema siromašnijoj strani (visok sadržaj ulja) za starije motore.

– Korak 4: Dodajte mješavinu u motor:

Konačno, smjesa je spremna za dodavanje u vaš motor. Za veću udobnost, koristite lijevak za usmjeravanje smjese u motor. Nakon što je napunjeno, zatvorite čep za ulje i očistite svu prolivenu tekućinu u blizini. Vaš je motor spreman za ponovno pokretanje.

Možda vam upravo treba...

-17%
Original price was: 119.00€.Current price is: 99.00€.
-5%
Original price was: 136.00€.Current price is: 129.20€.
-13%
Original price was: 155.00€.Current price is: 135.00€.

Električne lančane pile

MAKITA električna lančana pila UC3551A

273.05
-5%
Original price was: 849.00€.Current price is: 808.00€.
42.17
218.00
-5%
Original price was: 599.00€.Current price is: 569.00€.
113.00
-10%
Original price was: 989.00€.Current price is: 890.00€.
-8%
Original price was: 224.00€.Current price is: 206.00€.
-6%
Original price was: 950.00€.Current price is: 890.00€.
-10%
Original price was: 1,900.00€.Current price is: 1,710.00€.
-10%
Original price was: 1,680.00€.Current price is: 1,512.00€.
301.00
-6%
Original price was: 889.00€.Current price is: 840.00€.
-5%
Original price was: 849.00€.Current price is: 808.00€.
42.17
218.00
-5%
Original price was: 599.00€.Current price is: 569.00€.
113.00
-10%
Original price was: 989.00€.Current price is: 890.00€.
-8%
Original price was: 224.00€.Current price is: 206.00€.
-6%
Original price was: 950.00€.Current price is: 890.00€.
-10%
Original price was: 1,900.00€.Current price is: 1,710.00€.
-10%
Original price was: 1,680.00€.Current price is: 1,512.00€.
301.00
-6%
Original price was: 889.00€.Current price is: 840.00€.
Ova stranica koristi kolačiće kako bi vam ponudila bolje iskustvo pregledavanja. Pregledavanjem ove web stranice pristajete na našu upotrebu kolačića.