Pretjerani broj okretaja motorne pile: savjeti profesionalca. S popravcima

Pretjerani broj okretaja motorne pile savjeti profesionalca S popravcima AgroPower Vrtni alati i strojevi

Optimalna brzina rezanja motornom pilom može olakšati učinak rezanja i uštedjeti vrijeme. Ali kako kažu, “pretjeranost je loša”, motorna pila s pretjeranim brojem okretaja može biti opasna za rukovanje i vjerojatno će uzrokovati zastoj motora. Ako se i vi susrećete sa sličnim problemom sa svojom motornom pilom, ovaj vam post na blogu može pomoći u finom podešavanju vašeg motora i spriječiti njegovo pretjerano okretanje.

Pretjerani broj okretaja motorne pile:

  • Ako vaša motorna pila ima pretjerani broj okretaja, to znači da se u motor dovodi siromašna smjesa zraka i goriva.
  • Možda je potrebno podešavanje rasplinjača ili možda postoji curenje zraka iza ovoga.
  • Očistite filter zraka i podesite vijke rasplinjača koji kontroliraju količinu goriva u mješavini goriva.
  • Provjerite postoji li moguće curenje zraka na spoju motora s ugljikohidratima.

Detaljnije ću pogledati motornu pilu koja radi s prekoračenjem broja okretaja i pokazati kako je prilagoditi korak po korak. Istražite što uzrokuje val motorne pile. I što učiniti ako se stalno okreće i nerado se gasi.

Karburator motorne pile: podešavanje i podešavanje:

U većini motornih pila s pogonom na plin, rasplinjač je odgovoran za formuliranje i isporuku smjese zraka i goriva u motor. Kontrole za podešavanje na rasplinjaču određuju broj okretaja motora pri gasu i uvjetima praznog hoda. Stoga postaje obavezno izvršiti ugađanje i podešavanje rasplinjača nakon nekog vremena kako bi se osigurala optimalna izvedba.

Kupujte pametno – Odaberite najbolju ponudu alata za svoj vrt i dvorište!

Prije nego prijeđem na kontrolu brzine motora, važno je razumjeti dinamiku uključenu u protok goriva. Postoje tri vijka za podešavanje na karburatoru koji su odgovorni za kontrolu broja okretaja motora.

● 1. Prazan/leptir vijak:

Ovaj leptir ventil kontrolira količinu mješavine zraka i goriva koja dolazi do motora kada se otpusti okidač. Ako je podešavanje ventila prenisko, ventil ograničava protok zraka i goriva, a motor bi se ugasio čim se otpusti gas. S druge strane, ako je ova prilagodba postavljena previsoko, to bi moglo uzrokovati skok broja okretaja u praznom hodu. Ovo je stanje prilično opasno jer će visoki okretaji zahvatiti spojku uzrokujući da lanac radi čak i bez pritisnutog okidača.

● 2. Vijak za podešavanje male brzine (L):

Ovo podešavanje kontrolira količinu goriva koja dolazi do rasplinjača u praznom hodu (ili maloj brzini). Označeno je s L na motornoj pili. Ako je ovaj vijak zategnut, on sprječava protok goriva u karburator. Kao rezultat toga, smjesa zraka i goriva postaje siromašna. To bi moglo uzrokovati skokove motora u praznom hodu. Slično, ako je vijak okrenut prema van, smjesa postaje bogata zbog velike količine goriva. To može smanjiti broj okretaja motora i uzrokovati gašenje u praznom hodu.

● 3. Vijak za podešavanje velike brzine (H):

Označeno je s H na motornoj pili. Ovo podešavanje određuje koliko goriva ulazi u rasplinjač kada se pritisne leptir za gas. Kada je potpuno zategnut, sprječava ulazak goriva u ugljikohidrat. Zbog toga motor radi na slaboj razini. Imajte na umu da siromašna smjesa goriva uzrokuje visoke okretaje motora, povećavajući maksimalnu temperaturu motora. Za usporedbu, motor koji radi na bogatoj mješavini goriva znatno pada broj okretaja u minuti. To je obično slučaj kada je vijak za podešavanje H otpušten do kraja.

Uz objašnjenje podešavanja rasplinjača, sada ćemo izvršiti podešavanje za podešavanje motorne pile koja radi s prevelikim brojem okretaja.

Kako ugoditi motornu pilu s pretjeranim brojem okretaja?

Motorne pile potrebno je ugoditi kako bi se optimizirao učinak motora. To znači da se okretaji motora pod opterećenjem ili bez opterećenja prilagođavaju promjenom sastava mješavine goriva kako bi bolje odgovarala primjeni. Kontrole za podešavanje nalaze se na karburatoru.

Podešavanje motorne pile prilično je jednostavno izvesti i traje samo oko 5 minuta. Stoga bih vam savjetovao da sami izvršite ovaj postupak podešavanja umjesto pomoći mehaničara. Ako ste vješti u radu s motornim pilama, bolje ste spremni uhvatiti se u koštac sa svojim budućim problemima ili čak pomoći svojim kolegama s njihovima. Uronimo u ovaj postupak korak po korak.

● Korak 1. Očistite filtar za zrak:

Preporučujem da ugađanje započnete čišćenjem zračnog filtra. Obično se nalazi sa strane vaše motorne pile. Uklonite sve vijke koji ga pričvršćuju. Nakon uklanjanja, obrišite nakupljenu prašinu ili krhotine. Zatim ga potopite u sapunsku vodu nekoliko minuta i ostavite da se osuši.

Ako očistite filtar zraka nakon ugađanja, motor će raditi siromašnije od svoje postavke. Dakle, rad motora s prljavim filtrom zraka već ga čini bogatim (više goriva nego zraka).

● Korak 2. Očistite prigušivač:

Poput zračnog filtra, prigušivač vašeg uređaja također treba servisirati kako biste osigurali da vaše ugađanje postane učinkovito. Uklonite prigušivač tako da odvrnete njegove vijke imbus ključem. Nakon toga pregledajte zaslon hvatača iskrenja. Ako se na njemu nakupi znatan ugljik, trebali biste ga očistiti žičanom četkom. Baklja također može pomoći u uklanjanju krhotina. Nakon čišćenja, nastavimo s podešavanjem kontrola rasplinjača.

● Korak 3. Podesite postavku niske brzine:

Vijak za malu brzinu kontrolira broj okretaja motora u praznom hodu. Da biste izvršili prilagodbu, molimo slijedite korake u nastavku:

  • Pokrenite motor: Pokrenite motornu pilu, pazeći da je lanac zategnut. Ostavite ga da miruje nekoliko sekundi. Primijetite radi li motor dobro ili se gasi u leru.
  • Podesite L vijak: Ako se motor ugasi u praznom hodu, zategnite vijak male brzine (L) pomoću odvijača tako da se broj okretaja u praznom hodu poveća. Kako ga nastavite zatezati, doći će do točke od koje će se broj okretaja u minuti početi smanjivati. Zabilježite mentalno tu točku. Otpustite vijak od te točke tako da se okretaji ponovno povećaju do točke kada bi se počeli smanjivati. Zabilježite mentalno tu drugu točku.
  • Pronađite idealno mjesto: sada bi idealna postavka vijaka trebala biti između gore navedenih točaka. Nastavite okretati vijak dok ne nađete to slatko mjesto i ostavite ga ondje kakvo jest. U ovom trenutku, okretaji u mirovanju bili bi dovoljni da spriječe njihovo izumiranje. Također, reakcija motora bila bi mnogo brža i bez zastoja kada se okidač povuče.

● Korak 4: Podesite stanje mirovanja:

Nakon podešavanja niske brzine, lanac bi se mogao početi okretati jer bi smjesa bila dovoljno siromašna da uključi spojku. Ako se vaš lanac okreće, olabavite zatezni vijak dok se ne prestane okretati. Pazite da se lanac ne okreće u praznom hodu, inače bi to bilo vrlo opasno. Ako se vaš lanac ne okreće, preskočite ovaj korak i prijeđite na sljedeći.

● Korak 5: Podesite postavku velike brzine:

Postavka velike brzine kontrolira maksimalne brojeve okretaja motora, što je predmet ovog posta na blogu. Pretjerani broj okretaja motorne pile izuzetno je opasan za vaš motor jer može ne samo zarezati klip, već i pregrijati njegove komponente, što dovodi do potpunog zastoja.

Da biste podesili svoj brzi vijak, bolje je imati pri ruci digitalni tahometar kako biste dobili ideju o broju okretaja motora. Ako nije dostupno, možete pogledati svoj korisnički priručnik kako biste pronašli optimalnu postavku za H vijak. Ove informacije možete pronaći i na internetu.

  • Korak 1. Pritisnite okidač: Pokrenite svoju motornu pilu i pritisnite okidač za povećanje broja okretaja.
  • Korak 2. Zategnite vijak: Dok je poluga gasa potpuno otvorena, zategnite H vijak do kraja. Ako je tahometar dostupan, zabilježite očitanje koje daje.
  • Korak 3. Podesite postavku vijka: Vaš cilj je olabaviti vijak za otprilike pola okreta tako da njegov maksimalni broj okretaja u minuti pri WOT-u padne za oko 1000-2000. To je idealna postavka za rad vašeg motora. Imajte na umu da ne smijete raditi s motorom na maksimalnom propisanom broju okretaja u minuti. Radije neka bude nekoliko tisuća okretaja u minuti manje.

Kada ste završili ovaj korak, uspješno ste podesili svoju motornu pilu tako da sada radi optimalnom brzinom bez ikakvog zastoja.

Zašto se moja motorna pila vrti?

Ako se lanac vaše motorne pile vrti čak i kada nije uključen, prigušni ventil je postavljen previsoko i isporučuje mješavinu zraka i goriva u motor velikom brzinom.

Ako se protok zraka i goriva poveća do motora, broj okretaja u praznom hodu povećava se do točke kada je kvačilo uključeno, a lanac se počinje okretati čak i bez pritisnutog okidača. Ovo može biti alarmantna situacija iz sigurnosne perspektive.

Kako biste riješili ovaj problem, savjetovao bih vam da otpustite vijak za prazan hod, koji zatvara ventil za gas i ograničava isporuku zraka i goriva tijekom praznog hoda. Otpustite vijak dok se lanac ne prestane vrtjeti bez pritiskanja okidača dok je motor uključen.

Što uzrokuje val motorne pile?

Ako pitate stručnjaka, čimbenik broj jedan iza skoka motorne pile je slab motor koji radi. To može biti zbog curenja zraka ili mogućeg začepljenja ventilacijskog otvora spremnika ili karburatora.

Prenapon je uzrokovan nepravilnim curenjem zraka u motor ili gorivom koje ne može teći da formira smjesu zraka i goriva. Zrak pretvara mješavinu zraka i goriva u siromašnu, čime dodatno povećava broj okretaja motora i njegovu temperaturu. Nije sigurno pokretati vašu motornu pilu ako ima prenapona, jer to može zarezati cilindar klipa.

Ispitao sam razne motorne pile koje su bile podvrgnute udarima i stalnom broju okretaja. U većini slučajeva, ventilacijski otvor spremnika se začepi zbog naslaga koje stvaraju vakuumsku blokadu i smanjuju protok goriva u rasplinjač. Ovo proizvodi siromašnu smjesu goriva. Najbolje bi bilo da otvore rezervoara očistite iglom ili metalnom žicom. Također bih vam savjetovao da provjerite ima li u dovodima goriva rasplinjača nečistoća i začepljenja koja bi mogla ograničiti protok goriva.

Na kraju, vidio sam i curenje zraka koje uzrokuje udare motorne pile. Trebali biste pregledati spoj rasplinjača s motorom i provjeriti jesu li O-prstenovi netaknuti ili ne. Oštećeni O-prsten ili brtva mogli bi uzrokovati curenje zraka koje bi moglo uzrokovati val motora.

Stalno vrtenje motorne pile i nevoljkost gašenja, što učiniti?

Ako se vaša motorna pila teško gasi, uzrok može biti curenje zraka u priključak motora s ugljikohidratima. Provjerite O-prstenove i brtve da vidite jesu li istrošeni ili ne.

Propuštanje zraka čini smjesu siromašnom, što uzrokuje veći broj okretaja. Čak i kad ga pokušate ugasiti, ima dovoljno zraka i goriva da nastavi raditi. Preporučam da izvršite ispitivanje tlaka vaše motorne pile i ispitate sve moguće izvore curenja. Prije nego što to učinite, provjerite je li sve gorivo ispušteno i nema šanse da se motorna pila pokrene.

Najčešće curenje nastaje na brtvama i O-prstenovima. Vijci cilindra mogu biti još jedan izvor curenja koji bi se s vremenom mogao olabaviti. Nakon što identificirate curenje, bit će lakše izvršiti popravak.

Možda vam upravo treba...

-17%
Original price was: 119.00€.Current price is: 99.00€.
-5%
Original price was: 136.00€.Current price is: 129.20€.
-13%
Original price was: 155.00€.Current price is: 135.00€.

Električne lančane pile

MAKITA električna lančana pila UC3551A

273.05
-5%
Original price was: 849.00€.Current price is: 808.00€.
42.17
218.00
-5%
Original price was: 599.00€.Current price is: 569.00€.
113.00
-10%
Original price was: 989.00€.Current price is: 890.00€.
-8%
Original price was: 224.00€.Current price is: 206.00€.
-6%
Original price was: 950.00€.Current price is: 890.00€.
-10%
Original price was: 1,900.00€.Current price is: 1,710.00€.
-10%
Original price was: 1,680.00€.Current price is: 1,512.00€.
301.00
-6%
Original price was: 889.00€.Current price is: 840.00€.
-5%
Original price was: 849.00€.Current price is: 808.00€.
42.17
218.00
-5%
Original price was: 599.00€.Current price is: 569.00€.
113.00
-10%
Original price was: 989.00€.Current price is: 890.00€.
-8%
Original price was: 224.00€.Current price is: 206.00€.
-6%
Original price was: 950.00€.Current price is: 890.00€.
-10%
Original price was: 1,900.00€.Current price is: 1,710.00€.
-10%
Original price was: 1,680.00€.Current price is: 1,512.00€.
301.00
-6%
Original price was: 889.00€.Current price is: 840.00€.
Ova stranica koristi kolačiće kako bi vam ponudila bolje iskustvo pregledavanja. Pregledavanjem ove web stranice pristajete na našu upotrebu kolačića.