Vlasnici kuća s dvorištem za održavanje vole puhače lišća i njihovu pogodnost u čišćenju opalog lišća. Pogodnost posjedovanja puhača lišća može se brzo pretvoriti u brigu kada pokušate pokrenuti puhač lišća, a on se odbija uključiti. Neki ljudi odbacuju puhač lišća kada se to dogodi, dok drugi svoj pokvareni stroj odnesu mehaničaru. Ali većinu vremena, razlog zašto se vaš puhač za lišće ne pokreće može se lako popraviti kod kuće bez potrebe za stručnom pomoći. Dakle, koji su neki od glavnih razloga zašto se puhač lišća ne pokreće?
Ovi glavni razlozi koji mogu uzrokovati da se puhač lišća ne pokrene su:
- Loš povratni starter
- Loša svjećica
- Začepljen ili oštećen karburator
- Staro gorivo/gorivo kojem je istekao rok trajanja
- Loš filter goriva
- Začepljen/oštećen filter zraka
- Začepljen hvatač iskri
Svi gore navedeni razlozi mogu uzrokovati da se puhač za lišće potpuno prestane uključivati. Budući da puhači lišća zahtijevaju električni motor ili motor za stvaranje protoka zraka, mnoge stvari s njima mogu poći po zlu. A da biste popravili puhač lišća koji se ne pokreće, morate proći kroz svaki od razloga navedenih na popisu kako biste došli do korijena problema. Zbog toga ćemo u ovom članku razraditi razloge zbog kojih se puhač lišća ne pokreće i kako ih možete dijagnosticirati i popraviti, pa nastavite čitati.
1. Loš povratni starter:
Povratni starter, poznat i kao starter na potezanje, koristi se za pokretanje puhača lišća na benzin. Sastoji se od užeta i mehanizma remenice koji okreće motor puhala za lišće i pokreće ga. Nije teško zamisliti da ako nešto pođe po zlu s povratnim starterom, može biti nemoguće pokrenuti puhač lišća. Sada, nekoliko stvari može poći po zlu s povratnim starterom, što može dovesti do toga da se vaš puhač za lišće ne uključi. Neki uobičajeni problemi s povratnim pokretačem koji mogu spriječiti pokretanje vašeg puhača lišća su:
Kupujte pametno – Odaberite najbolju ponudu alata za svoj vrt i dvorište!
Puhači - Usisivači za lišće
VILLAGER električni puhač usisivač lišća vebv 3000 3,0kW, torba, nož
● Oštećena ili zapetljana vučna vrpca:
Uže za povlačenje je uzica koju povlačite i koja okreće motor vašeg puhača lišća. Nakon redovite uporabe, potezni kabel bi se mogao slomiti ili zapetljati na sebe ili druge komponente unutar kućišta pokretača. Kada se to dogodi, nećete pravilno povući uže za pokretanje motora puhala za lišće. Dakle, ako primijetite da je kabel za povlačenje postalo teže povlačiti nego prije ili da ga uopće ne povlači, to može biti zato što je kabel oštećen ili zapetljan.
– Riješenje:
Oštećeni ili zapetljani kabel za povlačenje možete jednostavno zamijeniti novim kako bi vaš puhač lišća ponovno radio. Povlačni kabel možete zamijeniti slijedeći ove jednostavne korake:
Napomena: Skinite žicu svjećice sa svjećice prije početka popravka.
- Korak 1: Pronađite sklop povratnog pokretača: Morate pristupiti sklopu povratnog pokretača kako biste zamijenili uže za povlačenje. Pogledajte korisnički priručnik vašeg puhača lišća kako biste saznali točnu lokaciju povratnog pokretača vašeg plinskog puhača lišća.
- Korak 2: Uklonite uže za povlačenje: upotrijebite par kliješta da otpetljate i uklonite pokvareno uže za povlačenje iz sklopa startera. Također uklonite uže za povlačenje s ručke za povlačenje.
- Korak 3: Umetnite novo uže za povlačenje: Umetnite novo uže za povlačenje u rupu na remenici povratnog startera i zavežite čvor kako biste učvrstili uže za povlačenje na mjestu.
- Korak 4: Pravilno namotajte uže: Namotajte novo uže za povlačenje u istom smjeru kao i staro uže tako da, kada je uže potpuno namotano na remenicu, bude usmjereno prema rupi u kućištu povratnog startera.
- Korak 5: Provucite i pričvrstite uže: Provucite uže za povlačenje kroz rupu u kućištu povratnog startera i pričvrstite ručku za povlačenje natrag na kraj užeta za paljenje prije ponovnog sastavljanja puhača lišća.
● Opruga ili remenica su oštećeni:
Ako je uže za povlačenje vašeg puhača lišća zapelo u povučenom položaju i ne uvlači se u kućište povratnog startera, tada nećete moći pokrenuti puhač lišća. To može biti uzrokovano zaglavljivanjem remenice na koju se namotava uže ili je oštećena opruga koja namotava remenicu.
– Riješenje:
Da biste riješili ovaj problem, morate zamijeniti cijeli sklop startera. To možete učiniti uz pomoć sljedećih koraka:
Napomena: Skinite žicu svjećice sa svjećice prije početka popravka.
- Korak 1: Uklonite kućište: Uklonite kućište puhača lišća koristeći metodu objašnjenu u prethodnom odjeljku.
- Korak 2: Odmotajte remenicu: Odmotajte remenicu kako biste uklonili napetost s opruge kako opruga ne bi izletjela prema van kada se ukloni oštećeni sklop povratnog pokretača.
- Korak 3: Uklonite sklop startera: Odvrnite vijak koji drži remenicu na mjestu i pažljivo okrenite kućište povratnog startera tako da sklop povratnog motora bude usmjeren prema dolje. Lagano kucnite kućištem povratnog startera po stolu kako bi stari mehanizam ispao iz utora zajedno s oprugom.
Napomena: važno je ukloniti sklop startera ovom metodom jer kada se opruga ukloni sa svog mjesta unutar kućišta, ona se brzo odmotava i može posjeći ili oštetiti vaše ruke.
- Korak 4: Ugradite novi sklop: Postavite novi sklop povratnog pokretača unutar kućišta, pazeći da opruga stane u predviđeni utor. Zategnite vijak i namotajte remenicu nekoliko puta i otpustite je kako biste bili sigurni da se opruga pravilno navija i odmotava.
Napomena: Provjerite ima li novi sklop povratnog startera uže ispravno pričvršćeno na remenicu prije nego što ga namotate na uže za povlačenje i stavite ga kroz rupu u kućištu sklopa startera.
- Korak 5: Osigurajte sklop: Pričvrstite kućište sklopa startera natrag na puhač lišća i nekoliko puta povucite uže kako biste bili sigurni da sve radi kako treba.
2. Loša svjećica:
Motor vašeg puhača lišća zahtijeva odgovarajuću iskru unutar cilindra da bi se pokrenuo. Ali ako se svjećica vašeg puhača za lišće ošteti ili previše zaprlja, neće moći proizvesti iskru, a vaš se puhač za lišće neće pokrenuti. Provjera svjećice vašeg puhača lišća važan je dio redovitog održavanja. Svjećice zahtijevaju redovito održavanje i zamjenu kako bi ispravno radile. Ako dugo niste zamijenili svjećicu svog puhača za lišće i sada se ne pali, velika je vjerojatnost da je to zbog istrošene ili oštećene svjećice. Srećom, zamjena svjećice je iznimno jednostavna, a novu svjećicu za svoj puhač lišća možete kupiti u gotovo svakoj maloj trgovini s dijelovima motora.
– Rješenje:
Kako biste uklonili svjećicu vašeg puhača za lišće, trebat će vam utičnica za svjećicu. Utičnice za svjećice imaju gumu koja štiti tijelo svjećice prilikom uklanjanja. Prije početka popravka provjerite imate li utičnicu svjećice odgovarajuće veličine u skladu s svjećicom vašeg puhača za lišće:
- Korak 1: Skinite poklopac motora: Možda ćete morati ukloniti poklopac motora vašeg puhača lišća prije uklanjanja svjećice, ali kod većine puhača lišća svjećica se može ukloniti bez skidanja poklopca motora.
- Korak 2: Uklonite žicu svjećice: Skinite poklopac svjećice sa svjećice povlačenjem unatrag ili laganim okretanjem.
- Korak 3: Olabavite svjećicu: Koristite nasadni ključ da olabavite svjećicu okretanjem svjećice u smjeru suprotnom od kazaljke na satu. Ako je izolacija oko središnje elektrode skupila ugljik ili se čini da je vrh elektrode oštećen, morat ćete zamijeniti svjećicu. Sada, kako biste bili sigurni da ste zamijenili svjećicu ispravnom vrstom svjećice, odnesite oštećenu svjećicu u trgovinu malih motora i nabavite ispravnu zamjensku svjećicu. Obavezno pažljivo pokrijte otvor svjećice tako da krhotine ili vlaga ne uđu u otvor svjećice.
Napomena: Ako nemate alat za podešavanje razmaka između elektroda nove svjećice, zamolite mehaničara u trgovini malih motora da vam postavi točan razmak.
- Korak 4: Instalirajte novu svjećicu: Postavite novu svjećicu u otvor za svjećicu i okrećite je prstima u smjeru kazaljke na satu dok se svjećica ne uvuče u rupu. Zatim upotrijebite utičnicu za svjećicu da učvrstite svjećicu na mjestu.
- Korak 5: Ponovno spojite prtljažnik: Ponovno spojite prtljažnik svjećice na svjećicu i uključite puhač lišća kako biste bili sigurni da radi ispravno.
3. Začepljen ili oštećen karburator
Rasplinjač je srce vašeg puhača lišća jer pumpa plin i zrak u motor, što zauzvrat uzrokuje pokretanje i rad puhača lišća. Ali ako je rasplinjač začepljen zbog krhotina ili je bilo koja od unutarnjih komponenti rasplinjača oštećena, vaš puhač lišća neće se pokrenuti. Dok se rasplinjači puhača lišća ne oštećuju često, oni se začepe ako je gorivo u rasplinjaču dugo vremena i ne koristi se. Kao rezultat toga, gorivo će ispariti, ostavljajući za sobom naslage koje začepljuju karburator. Ponekad vaš puhač lišća može početi raditi jednostavnim podešavanjem mješavine zraka i goriva pomoću vijaka za podešavanje, ali ako to ne riješi problem, možda ćete morati zamijeniti rasplinjač. Naravno, možete pokušati očistiti i rasplinjač, ali najbolje je zamijeniti cijeli jer rasplinjači s puhačem za lišće nisu preskupi.
– Rješenje:
Preporuča se zamijeniti cijelu stvar ako vidite znakove vidljivih oštećenja na karburatoru. Ali ako se rasplinjač vašeg puhača lišća ne čini napuknut ili ulubljen na bilo koji način i imate vremena, možete rastaviti rasplinjač i očistiti ga sredstvom za čišćenje ugljikohidrata. U svakom slučaju, prvo morate ukloniti rasplinjač prije bilo čega, a evo kako to možete učiniti:
- Korak 1: Uklonite zračni filtar: U gotovo svim modelima puhala za lišće postoji zračni filtar na vrhu rasplinjača, tako da za uklanjanje rasplinjača morate ukloniti poklopac zračnog filtra. Uklonite sam filtar za zrak i zatim odvijte vijke koji drže plastično kućište na mjestu kako biste skinuli rasplinjač.
- Korak 2: Napravite snimke vodova za gorivo: Prije uklanjanja vodova za gorivo spojenih na rasplinjač, snimite vodove za gorivo tako da možete zapamtiti koji se vodovi za gorivo spajaju na koji ulaz kada ponovno spajate rasplinjač.
- Korak 3: Uklonite vodove za gorivo: Uklonite vodove za gorivo iz rasplinjača i sada imate dvije mogućnosti. Možete ili rastaviti karburator i očistiti ga sredstvom za čišćenje ugljikohidrata kako biste uklonili sve začepljenja. Ili drugo što možete učiniti je kupiti sličan potpuno novi rasplinjač i spojiti ga na puhač lišća.
Napomena: Prilikom ugradnje novog rasplinjača provjerite jeste li podesili smjesu zraka i goriva pomoću vijaka za podešavanje i spojite vodove za gorivo na isti način kao što su bili spojeni kada ste skinuli rasplinjač.
- Korak 4: Pričvrstite filtar za zrak: Postavite filtar za zrak i poklopac filtra natrag na puhač lišća.
4. Staro/isteklo gorivo:
Jedna od uobičajenih stvari koja može uzrokovati da se puhač za lišće ne pokrene je loše gorivo. Ljudi obično ostavljaju gorivo u spremniku za gorivo svog puhača lišća kada spremaju puhač za lišće za zimu, a gorivo se pokvari unutar spremnika za gorivo. A kad pokušaju upaliti puhač lišća s isteklim gorivom u sustavu, puhač lišća ili uopće ne pali ili se ugasi nakon rada nekoliko sekundi. Srećom, spremnike goriva puhača za lišće lako je isprazniti i to možete učiniti sami. Možete ispustiti loše gorivo i očistiti sve ostatke isparenog goriva, a nakon stavljanja svježeg goriva u spremnik za gorivo, puhač bi se trebao pokrenuti bez problema.
– Rješenje:
Možete slijediti ove korake kako biste se riješili isteklih plinova iz puhala za lišće:
- Korak 1: Uklonite žicu svjećice: Uklonite žicu svjećice sa svjećice, a zatim pronađite glavni vod za gorivo koji izlazi iz spremnika za gorivo vašeg puhača za lišće. Uklonite poklopac spremnika za gorivo kako biste ispustili sav pritisak.
- Korak 2. Uklonite glavnu cijev za gorivo: Uzmite kantu ili zdjelu i uklonite glavnu cijev za gorivo iz rasplinjača. Možda ćete morati ukloniti malu stezaljku koja pričvršćuje cijev za gorivo na rasplinjaču da biste je uklonili. Provjerite jeste li dovod goriva usmjerili prema kanti kako ne biste prolili loše gorivo koje izlazi iz spremnika za gorivo.
- Korak 3: Ispraznite spremnik za gorivo: Nagnite puhač za lišće da ispustite sve gorivo i upotrijebite svjetiljku da pogledate u spremnik za gorivo pazeći da nema goriva u njemu.
- Korak 4: Ispustite gorivo iz rasplinjača: Također morate ispustiti gorivo kojem je istekao rok trajanja iz rasplinjača i da biste to učinili, uklonite filtar za zrak i pronađite vijak na dnu rasplinjača. Otpuštanjem ovog vijka, gorivo će početi istjecati iz karburatora. Provjerite imate li kantu spremnu da uhvati svo loše gorivo.
- Korak 5: Ponovno spojite cijev za gorivo: Nakon što gorivo prestane istjecati iz spremnika za gorivo i rasplinjača, jednostavno ponovno spojite glavnu cijev za gorivo na rasplinjač i zategnite vijak na dnu puhala za lišće prije ponovnog spajanja filtra za zrak.
- Korak 6: Ponovno napunite spremnik: Napunite spremnik goriva vašeg puhača za lišće čistim, pravilno izmiješanim gorivom i vaš bi se puhač za lišće trebao upaliti.
5. Začepljen ili oštećen filter goriva:
Filtar za gorivo uglavnom se nalazi unutar spremnika goriva puhala za lišće, a njegova je zadaća filtrirati krhotine i druge čestice prisutne u gorivu prije nego što ga pošalje u rasplinjač. Nažalost, nije neuobičajeno da se filter goriva začepi ili prestane ispravno raditi zbog prljavog goriva. Zapravo, redovita zamjena filtra goriva dio je redovnog održavanja puhača lišća. Začepljen filtar za gorivo prestat će propuštati gorivo, što će rezultirati time da se vaš puhač za lišće neće moći pokrenuti.
– Rješenje:
Srećom, filtri goriva u puhačima lišća lako se mijenjaju, a začepljeni filtar goriva možete zamijeniti ili očistiti uz pomoć sljedećih koraka:
- Korak 1: Uklonite cijev za gorivo: Prije svega, morate ukloniti glavnu cijev za gorivo koja ide od spremnika goriva do rasplinjača i pažljivo isprazniti spremnik goriva. Pobrinite se da sakupite svo gorivo u čisti spremnik i stavite ga na sigurno mjesto, daleko od izvora vatre.
Napomena: Za neke modele puhača lišća, možda ćete morati ukloniti filtar za gorivo kako biste pristupili cijevi za gorivo.
- Korak 2: Pronađite filtar za gorivo: Kada je svo gorivo iscurilo iz spremnika za gorivo, pogledajte unutar spremnika za gorivo kako biste pronašli filtar za gorivo. Možete koristiti baterijsku svjetiljku da pronađete filtar goriva. Filtar za gorivo je spojen na glavnu cijev za gorivo koju ste upravo izvadili iz rasplinjača, tako da lagano pomicanje cijevi za gorivo također može pomoći da pronađete filtar za gorivo.
- Korak 3: Očistite filtar: kliještima uklonite začepljeni filtar goriva iz spremnika goriva i očistite ga plinom i mekom četkicom za zube ili pričvrstite novi filtar goriva na cijev za gorivo i umetnite ga natrag u spremnik goriva.
- Korak 4: Ponovno pričvrstite cijev za gorivo: Spojite glavnu cijev za gorivo natrag s rasplinjačem i pričvrstite je na mjesto, zatim ponovno postavite filtar za zrak ako ste ga uklonili.
6. Začepljen ili oštećen filtar za zrak:
Plinski puhači lišća imaju motor s izgaranjem koji za rad zahtijeva i gorivo i zrak. Stoga ne možete očekivati da će puhač za lišće raditi na nečist zrak. Tu dolazi filtar zraka vašeg puhača za lišće i filtrira zrak prije nego što ga dovede do rasplinjača i motora. Ako se puhač za lišće stalno koristi u prašnjavim uvjetima, filtar za zrak puhača za lišće može se začepiti krhotinama ili prljavštinom. Slično tome, zračni filtri puhala za lišće mogu razviti pukotine ispunjene krhotinama, što rezultira malo ili nimalo zraka do karburatora. I kao što smo ranije spomenuli, motor za puhanje lišća ne može se pokrenuti bez čistog zraka.
– Rješenja:
Redovita provjera i zamjena zračnog filtra puhača za lišće dio je redovitog održavanja i treba se obavljati u redovitim intervalima. Ali ako već neko vrijeme niste zamijenili filtar zraka svog puhača za lišće, evo kako to možete učiniti:
- Korak 1: Uklonite kućište zračnog filtra: Kućište zračnog filtra puhala za lišće obično ima plastične vijke koji se mogu ukloniti okretanjem vijka u smjeru suprotnom od kazaljke na satu. Pažljivo uklonite poklopac zračnog filtra i stavite ga sa strane.
- Korak 2: Uklonite filtar za zrak: filtar za zrak naći ćete ispod poklopca filtra za zrak i možete ga lako ukloniti povlačenjem.
- Korak 3: Pričvrstite novi filtar za zrak: Postavite novi filtar za zrak u kućište filtra za zrak, a zatim vratite poklopac filtra za zrak na njegovo mjesto.
- Korak 4: Pričvrstite pričvrsne elemente: Pritegnite plastične vijke poklopca zračnog filtra kako biste učvrstili poklopac na mjestu
Kao što smo gore spomenuli, poklopac zračnog filtra ima plastične vijke koji ga drže na mjestu i ovi plastični vijci mogu puknuti ako primijenite preveliku silu prilikom zatezanja. Da ne spominjemo da može biti gotovo nemoguće pronaći zamjenski vijak poklopca zračnog filtra. Stoga izbjegavajte pretjerano zatezanje ovih vijaka poklopca zračnog filtra kada mijenjate zračni filtar vašeg puhača za lišće.
7. Začepljeni hvatač iskri
Hvatač iskri je mali zaslon koji se nalazi na kraju ispuha vašeg plinskog puhača, a njegova je zadaća spriječiti izlazak iskri iz motora. Hvatač iskri sprječava vruće čestice da izađu iz ispušnog sustava i izazovu požar ili opekotine na koži korisnika. Ali ako hvatač iskri prikupi previše krhotina, može se začepiti i spriječiti ispušni dim da izađe iz prigušivača puhala za lišće. To može rezultirati neuspjehom pokretanja puhala za lišće jer dim iz ispušnih plinova nema kamo otići.
– Rješenja:
Važno je često čistiti rešetku za hvatanje iskri kako biste spriječili njeno začepljenje. I možete odčepiti hvatač iskri vašeg puhača za lišće slijedeći korake objašnjene u nastavku:
- Korak 1: Uklonite poklopac prigušivača: Da biste uklonili i očistili hvatač iskri, morate pristupiti prigušivaču vašeg puhača lišća. I kod nekih puhača lišća, prigušivač je skriven ispod poklopca dok većina puhača lišća ima otvoreni prigušivač. Dakle, ako imate puhač lišća koji dolazi s poklopcem prigušivača, uklonite vijke koji drže poklopac prigušivača kako biste pristupili prigušivaču.
- Korak 2: Uklonite hvatač iskri: Pažljivo uklonite hvatač iskri iz prigušivača i čistite ga četkom dok ne vidite kroz mrežicu hvatača iskri.
- Korak 3: Ponovno pričvrstite prigušivač: nakon čišćenja ponovno postavite prigušivač natrag na prigušivač vašeg puhača lišća i vratite poklopac prigušivača natrag na puhač lišća.
Neki puhači za lišće imaju hvatače iskri koji su pričvršćeni na vrh prigušivača i možete ih ukloniti okretanjem u smjeru suprotnom od kazaljke na satu. Kod ovih vrsta hvatača iskri, možda ćete morati upotrijebiti mali ključ za otpuštanje i uklanjanje hvatača iskri s vrha prigušivača.
Drugi problemi koji mogu uzrokovati da se puhač lišća ne pokrene :
Baš kao što plinskim puhačima za lišće treba plin za rad, baterijskim puhačima za lišće potrebna je zdrava baterija za pokretanje i rad, a ako baterija bežičnog puhača za lišće oslabi , može se dogoditi da se puhač za lišće ne uključi. Još jedna komponenta koju treba provjeriti ako se vaš plinski puhač ne pokreće jesu vodovi za gorivo koji dovode gorivo u rasplinjač. Ako su se vodovi za gorivo začepili, dovod motora do motora će prestati i motor se neće pokrenuti. Na kraju, ako imate kabelsku puhalicu za lišće, a ona se ne pokreće, to je pokazatelj da postoji problem sa zidnom utičnicom ili samim kabelom za napajanje.
Održavanje dvotaktnog motora: Vodič za mješavine ulja i plina
Dvotaktni motori imaju točno definiran omjer potrošnje kako bi pravilno funkcionirali. Idealan sastav je 50 dijelova plina na 1 dio ulja.
Održavanje ispravnih proporcija ključno je za osiguravanje glatkog i učinkovitog rada motora. Neravnoteža u ovom omjeru može dovesti do neadekvatnog podmazivanja, uzrokujući prerano trošenje dijelova motora.
Ovaj vrijedan izvor pruža opsežan uvid u važnost pravilne mješavine goriva za dvotaktne motore.
• Prepoznavanje oštećenja svjećice
Provjera svjećica sastavni je dio svakog rutinskog održavanja motora. Oštećena svjećica može utjecati na performanse i učinkovitost motora, au teškim slučajevima može dovesti do kvara motora.
Jedan čest problem je napuknuti porculanski izolator. To može utjecati na sposobnost svjećice da zapali gorivo, uzrokujući izostanak paljenja i smanjenu snagu motora. Teško nakupljanje ugljika na elektrodi također je znak upozorenja. To može uzrokovati izostanak paljenja svjećice, što dovodi do smanjene učinkovitosti goriva.
Razvijte naviku redovitog pregledavanja svjećica. Pravovremena zamjena neispravnih utikača može značajno poboljšati performanse i vijek trajanja motora.
• Održavanje zračnog filtra: čišćenje i zamjena
Održavanje zračnog filtra čistim osigurava nesmetan protok zraka u motor, čime se održava njegova ukupna učinkovitost. Začepljen filtar zraka može uzrokovati bogatu smjesu goriva, smanjenu učinkovitost goriva i povećane emisije.
Ako se čini da se filtar za zrak može spasiti, razmislite o tome da ga namočite u mješavinu tople vode i sredstva za pranje posuđa. Nakon namakanja, temeljito ga isperite i ostavite da se osuši prije ponovnog postavljanja.
Ako pokazuje znakove ekstremne istrošenosti i propadanja, preporučujem da ga potpuno zamijenite. Čist i funkcionalan filtar zraka značajno doprinosi dugovječnosti vašeg motora.
• Provjera sklopa povratnog pokretača
Ako vaš puhač za lišće koristi uže za pokretanje, neispravan sklop povratnog startera ili opruga za premotavanje mogu biti prepreka njegovoj ispravnoj funkciji. Stoga su redovite provjere ovih komponenti ključne.
Uvjerite se da sklop povratnog startera ispravno zahvaća s povratnom oprugom. Ako primijetite bilo kakve poteškoće pri povlačenju užeta za pokretanje, možda je potrebno obratiti pozornost na sklop povratnog startera ili oprugu za premotavanje. Po potrebi potražite stručnu pomoć za detaljan pregled i popravak.
• Ako ništa drugo ne uspije: potražite stručnu pomoć
Ponekad stručna pomoć može učiniti čuda za neispravne motore, osobito kada se vaši pokušaji popravka pokažu neuspješnima. Klinike za popravak imaju profesionalce koji su se bavili raznim problemima s motorima i mogu pružiti stručna rješenja.
Nemojte se ustručavati zatražiti stručnu pomoć kada se bavite složenim problemima s motorom. Imajte na umu da ispravno rukovanje i redoviti pregled značajno produljuju životni vijek vašeg motora.
Dijagnosticiranje problema s puhačem lišća pri pokretanju: Provjera razine kompresije
Puhači lišća, kao i svaki drugi stroj, mogu se susresti s problemima u radu tijekom svog vijeka trajanja. Jedan čest problem je odbijanje započeti. Nekoliko čimbenika pridonosi ovom problemu, a jedan od njih je razina kompresije.
Motor puhalice za lišće oslanja se na kompresiju za paljenje goriva i stvaranje snage. Ako nema odgovarajuće kompresije, motor će se teško pokrenuti ili se uopće neće pokrenuti. Kao profesionalac, preporučujem da provjerite razinu kompresije vašeg puhača lišća kada imate problema s pokretanjem.
Kako biste provjerili kompresiju, uklonite svjećicu i spojite mjerač kompresije na njen otvor. Ispravno funkcionirajući puhač lišća trebao bi imati očitanu kompresiju od oko 90 do 110 psi. Ako je očitanje znatno niže, vrijeme je da ispitate ima li oštećenja unutarnjih komponenti motora.
• Utjecaj općeg trošenja
Zajedno sa specifičnim mehaničkim problemima, opća istrošenost motora može igrati ulogu u poteškoćama pri pokretanju s puhačima lišća.
Tijekom vremena, stalna potražnja za strojem rezultira postupnim propadanjem njegovih komponenti. Uobičajeni znakovi istrošenosti uključuju poteškoće s paljenjem, smanjene performanse i povećanu potrošnju goriva.
Redovito održavanje vašeg puhača za lišće ključ je za sprječavanje progresivnih štetnih učinaka trošenja i habanja. Raspored servisa može varirati ovisno o modelu, ali obično je svakih 25-50 sati korištenja.
• Rješavanje začepljenog prigušivača
Začepljen prigušivač može značajno utjecati na sposobnost puhača za lišće da ispravno radi. Krhotine, čađa ili stvrdnuto gorivo mogu s vremenom blokirati protok ispušnih plinova, što ometa rad motora i otežava pokretanje.
Predlažem da redovito pregledavate i čistite prigušivač puhala za lišće. Uklonite ga s motora i nježno izbijte ostatke. Ako je jako začepljen ili oštećen, potrebna je zamjena. Prigušivačem uvijek rukujte oprezno, jer može postati vrlo vruć i izazvati opekline.
• Uloga prljavih filtara zraka
Još jedan čimbenik koji pridonosi problemima s puhanjem lišća su prljavi filtri zraka. Ovi filtri uvlače zrak u motor kako bi podržali izgaranje. Prljav ili začepljen filter ograničava protok zraka i lišava motor potrebnog kisika, što otežava pokretanje.
Održavajte svoje filtere za zrak što je moguće čišćima. To možete učiniti uklanjanjem filtra, nježnim tapkanjem po njemu kako biste uklonili slobodnu prljavštinu i pranjem toplom vodom i blagim sapunom prije sušenja.
Ako je poderan ili pretjerano prljav, zamijenite ga. Ovo je jednostavan zadatak koji može značajno poboljšati performanse vašeg uređaja.
• Važnost redovitog održavanja i pravilne uporabe
Redovito održavanje i pravilna uporaba uvelike produžuju vijek vašeg puhača lišća. Uvijek se pridržavajte uputa proizvođača za uporabu i održavanje. Rutinski pregledi uključuju čišćenje zračnog filtra, provjeru vodova za gorivo i pregled rasplinjača, između ostalog.
Odgovarajuće skladištenje uređaja igra ulogu u njegovoj dugovječnosti. Zaštita puhača lišća od ekstremnih temperatura i vlage pomaže u sprječavanju korozije i drugih oštećenja koja mogu narušiti njegovu funkcionalnost.
• Razmatranje zamjene puhača za lišće
Unatoč redovitom održavanju i rješavanju problema, može doći do situacija u kojima vaš puhač lišća ostaje nepouzdan i neprestano se ne pokreće. Ako su troškovi popravka veći od cijene nove jedinice ili ako je stroj star i dijelove je teško pronaći, možda je vrijeme da razmislite o ulaganju u novi puhač lišća.
Nedovoljno punjenje: potencijalni krivac za nepaljenje plinskih puhala
Kod plinskih puhala, jedan čest problem koji ih može spriječiti u pokretanju je nedovoljno pritiskanje i otpuštanje temeljne kruške. Obično biste ovu operaciju trebali izvesti oko 10 puta. Svrha temeljne kruške je uvući gorivo u karburator, omogućujući motoru da se pokrene.
Pretjerano ili premalo u ovom koraku značajno utječe na paljenje puhala. Stoga, ako imate poteškoća s pokretanjem vašeg plinskog puhala, preporučujem da obratite pozornost na svoju tehniku punjenja.
• Važnost pravilnog miješanja goriva u spremniku goriva
Pružanje odgovarajućeg goriva za vaš plinski puhač jednako je bitno kao i stavljanje bezolovnog goriva u automobil koji koristi samo bezolovni benzin; o tome se ne može pregovarati. Spremnik goriva vašeg puhala mora biti napunjen mješavinom goriva, kombinacijom benzina i ulja za dvotaktne motore, u ispravnom omjeru.
• Prijetnja od starog ili nepropisno zamiješanog goriva
Slično kao što se hrana kojoj je istekao rok kvari, kvaliteta benzina također opada s vremenom. Staro ili nepropisno miješano gorivo može postati glavna prepreka u pokretanju vašeg plinskog puhala. Često gorivo postane pregusto ili promijeni stanje zbog odvajanja komponenti, što ga čini neprikladnim za upotrebu.
Zatim se preporuča ispustiti sve staro gorivo prisutno u spremniku i zamijeniti ga svježim gorivom. Ovaj jednostavan zadatak može drastično poboljšati performanse puhala i osigurati optimalan rad.
• Potreba za pregledom i održavanjem filtra zraka
Čisti zrak jednako je bitan za nesmetan rad vašeg motora s plinskim puhalom kao i za nas ljude. Stoga je još jedan čimbenik koji može utjecati na status pokretanja vašeg plinskog puhala prljav ili začepljen filtar za zrak. Tijekom vremena filtar za zrak hvata različite krhotine i čestice prašine kako bi motoru omogućio čisti zrak za izgaranje.
Prema tome, rutinski pregled i čišćenje ili zamjena zračnog filtra, prema potrebi, mogu značajno povećati izglede za uspješno pokretanje puhala bez nepotrebnog naprezanja.
• Redovito održavanje svjećica
Često zanemarena komponenta u puhalima je svjećica koja igra ključnu ulogu u procesu paljenja. Pocrnjela, korodirana ili zaprljana svjećica može suptilno spriječiti taj vitalni proces.
Vjerujte mi kad kažem da vam redovito održavanje svjećica, kao što je čišćenje ili zamjena, može uštedjeti mnogo vremena i osigurati besprijekoran rad vašeg plinskog puhala.
• Odjeljak za rješavanje problema u priručniku za puhač
Svaki dio stroja dolazi sa svojim osobnim priručnikom koji sadrži odjeljak za rješavanje problema koji se bavi uobičajenim problemima i njihovim rješenjima. Vaš priručnik za plinsko puhalo nije drugačiji.
Toplo preporučam da odvojite vrijeme da se upoznate s ovim odjeljkom, čak i ako trenutno nemate problema s plinskim puhalom. Ovo predviđanje može vam pomoći da budete spremni i brzo se nosite s budućim slučajevima.
Nitko ne želi zaglaviti s plinskim puhalom koji se ne pali među hrpom lišća. Ali slijeđenje ovih jednostavnih koraka, temeljenih na osobnim iskustvima i preporukama industrije, može uvelike pomoći u sprječavanju takvih situacija. Neka vaš plinski puhač bude sretan i on će vam uzvratiti uslugu!
Rješavanje problema s puhačem lišća koji se ne pokreće: uobičajeni uzroci i rješenja
• Uloga svjećice
Jedna od ključnih komponenti motora vašeg puhača lišća je svjećica. S vremenom je izložen ugljiku, krhotinama i drugim česticama koje mogu uzrokovati kvar. Prljava ili neispravna svjećica ne proizvodi potrebnu iskru za paljenje goriva; stoga se vaš puhač lišća neće pokrenuti.
Čišćenje svjećice pomoću žičane četke i sredstva za čišćenje posebno dizajniranog za tu svrhu često može riješiti ovaj problem. Međutim, čak i nakon čišćenja, ako se puhač lišća ne pokrene, možda je vrijeme da zamijenite staru svjećicu.
Prema mom iskustvu, alat za čišćenje svjećica izvrsna je investicija jer učinkovito uklanja naslage ugljika sa svjećice.
• Shvatite važnost prave mješavine goriva
Puhači lišća često rade na mješavinu plina i ulja. Neodgovarajuća mješavina goriva ili staro gorivo mogu dovesti do zaglavljivanja motora, sprječavajući pokretanje puhača lišća. Doista, ostatak benzina počet će se degradirati i izgubiti svoju hlapljivost, što će otežati motoru da ga zapali.
Toplo preporučujem da osigurate da se vaš puhač za lišće puni ispravnom mješavinom, kako je preporučio proizvođač.
Osim toga, pohranite svoj benzin za puhanje lišća u namjenski, hermetički zatvoreni spremnik i pokušajte koristiti svježe gorivo unutar mjesec dana. Ako to nije moguće, razmislite o stabilizatoru goriva kako biste održali kvalitetu benzina.
• Filtar goriva: krivac kojeg je lako previdjeti
Filtar goriva u vašem puhaču lišća igra ključnu ulogu u osiguravanju čiste opskrbe motorom gorivom. Kao i svaki drugi filtar, može se začepiti tijekom vremena, osobito ako ne koristite čistu mješavinu goriva ili ostavite gorivo da stoji u puhaču duže vrijeme.
Većina modela puhača lišća olakšava zamjenu filtra za gorivo. Upute potražite u svom korisničkom priručniku. Čestim čišćenjem ili zamjenom možete osigurati stalnu opskrbu motora gorivom, čime se izbjegavaju problemi s pokretanjem.
• Problemi s električnim puhačima lišća
Različiti problemi obično pogađaju električne puhače lišća. Često su oni povezani s napajanjem. Labave ili polomljene žice mogu spriječiti motor da dobije potrebnu snagu za pokretanje. Drugi mogući problem mogao bi proizaći iz samog motora.
U takvim slučajevima, preporučljivo je provjeriti ima li vidljivih oštećenja na kabelu puhača za lišće i utikaču. Ako je kabel netaknut, problem bi mogao biti unutarnji, kao što je pregorjeli motor, što zahtijeva stručnu intervenciju.
• Kada potražiti stručnu pomoć
Ako se puhač lišća ne pokrene ni nakon što ste isprobali sva gore navedena rješenja, najsigurnije je potražiti stručnu pomoć. Preporučljivo je kontaktirati proizvođača ili se posavjetovati s lokalnim stručnjakom za popravak malih motora.
Iako samostalnim održavanjem možete riješiti mnoštvo manjih problema, određene komplikacije najbolje je prepustiti profesionalcima. Na taj način ne samo da osiguravate dugotrajnost i kvalitetnu izvedbu vašeg alata, već jamčite i sigurnost za vas i vašu puhalicu lišća.
Zaključno, osiguravanje optimalne učinkovitosti i dugovječnosti vašeg puhača za lišće svodi se na redovito održavanje i pravilnu uporabu prema uputama proizvođača.
Utjecaj starog goriva u puhačima lišća
Prvo i najvažnije, ključno je razumjeti učinak starog goriva ostavljenog u puhalici lišća. Zastarjelo gorivo može se pretvoriti u gust talog, koji sprječava pokretanje puhala. To je prvenstveno zbog hlapljivih komponenti u gorivu koje s vremenom ispare, ostavljajući za sobom teške, viskozne ostatke.
To predstavlja značajnu prijetnju životnom vijeku i učinkovitosti puhača lišća. Zapravo, takvi teški ostaci mogu potencijalno začepiti rasplinjač puhača lišća.
Kako biste izbjegli ovaj problem, preporučujem uklanjanje goriva koje je bilo u spremniku više od 30 dana. Nadalje, pobrinite se da uvijek koristite svježe gorivo kada pripremate svoju puhalicu za lišće.
• Dvotaktni puhač lišća: Problemi s odvajanjem goriva
Dvotaktni puhači lišća nisu izuzeti od utjecaja starog goriva. Ako se ovi strojevi ne koriste dulje vrijeme, mogu doživjeti fenomen poznat kao odvajanje goriva.
To često ostavlja sloj ulja na dnu spremnika goriva, ometajući normalan rad puhala kada ga pokušate pokrenuti.
Rješenje ovog problema nalazi se u protresanju puhača lišća prije pokretanja. Ovo ponovno emulgira ulje i plin, rekombinirajući ih u homogeniju smjesu koja se može učinkovito uvući u rasplinjač za izgaranje.
Iz mog iskustva, doista radi kao šarm, osiguravajući glatko pokretanje svaki put kada pokušate uključiti svoj dvotaktni puhač lišća.
• Važnost pripreme prije pokretanja puhača lišća
Priprema puhala za lišće prije pokretanja postupak je koji se često zanemaruje. Ali dovoljno je reći da će pokretanje vaše puhalice za lišće biti izazovno ako ne uspijete pumpati temeljnu pumpu prije povlačenja užeta za pokretanje. Mjehurić služi za uvlačenje goriva u rasplinjač kako bi se pomoglo kod hladnog pokretanja.
Nedostatak punjenja rezultira nedostatkom dovoljno goriva u karburatoru za pokretanje motora. Stoga uvijek preporučam nekoliko puta pumpati mjehurić prije povlačenja užeta za pokretanje.
– Isključeni puhači lišća
Isključena puhalica za lišće klasična je pogreška mnogih. U gužvi radova na dvorištu lako je previdjeti ovu jednostavnu provjeru. Uvijek provjerite kabel za napajanje i provjerite je li dobro priključen prije nego što pokušate pokrenuti puhač lišća.
– Problemi s prekidačem napajanja
Još je češći slučaj da se zaboravi na prekidač za napajanje. Češće nego ne, otkrit ćete da se vaš puhač lišća ne uključuje jer je prekidač isključen. Uključite i isključite prekidač kako biste bili sigurni da radi.
– Punjenje baterije
Za puhače lišća na baterije, još jedan problem koji se često zanemaruje je napunjenost baterije. Imajte na umu da bateriju treba redovito puniti, a puhalo može pokazivati znakove niske snage ili se možda neće pokrenuti ako je baterija prazna ili nedovoljno napunjena.
Zaključno, razumijevanje ovih različitih problema povezanih s pokretanjem puhača lišća može učiniti vaše iskustvo s ovim strojevima mnogo lakšim i ugodnijim.
Rješavanjem problema povezanih s gorivom kod puhala na plin i provjerom nekoliko osnovnih stvari s puhalima koji ne rade na plin, možete izbjeći većinu frustracija koje nastaju pokušajem pokretanja ovih strojeva.
Visokotlačni perači
visokotlačni perač YATO 2000W 15 mpa + četka za terase
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina OLIWATT 3 1300 o/min 350cm
849.00€Original price was: 849.00€.808.00€Current price is: 808.00€.Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 8 tona 54cm bull SPLE8 elektromotor jednofazni i trofazni 3ks
Električni puhači lišća
električni usisavač/puhač lišća 3500W spremnik 35L
Visokotlačni perači
visokotlačni perač BOSCH aquatak 130
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina OLIVECO 1150 o/min 335cm
599.00€Original price was: 599.00€.569.00€Current price is: 569.00€.Visokotlačni perači
visokotlačni perač YATO 1400W 10,5MPa
Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 6 tona 54cm bull SPLE6L 3ks elektromotor jednofazni i trofazni
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina SWING 36v 300cm 1300 o/min
989.00€Original price was: 989.00€.890.00€Current price is: 890.00€.ADK
ADK akumulatorski puhač lišća + usisavač 40V SF8A512 2 x 4.0 ah
224.00€Original price was: 224.00€.206.00€Current price is: 206.00€.Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina THOR 12V 1300 o/min
950.00€Original price was: 950.00€.890.00€Current price is: 890.00€.Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 10 tona 54cm bull SPL10H HONDA GP160
1,900.00€Original price was: 1,900.00€.1,710.00€Current price is: 1,710.00€.Aku puhač lišća
DEWALT DCM562PB 18V akumulatorski puhač lišća
Tresači maslina
LISAM električni tresač maslina THOR 36V 1300 o/min
Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 10 tona 54cm bull SPLT10 – kardan
1,680.00€Original price was: 1,680.00€.1,512.00€Current price is: 1,512.00€.Aku puhač lišća
DEWALT DCM562P1-qw aku puhač 5.0AH 18V
Električni tresači maslina
LISAM tresač maslina električni SWING 12V 1300 o/min
889.00€Original price was: 889.00€.840.00€Current price is: 840.00€.Visokotlačni perači
visokotlačni perač YATO 2000W 15 mpa + četka za terase
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina OLIWATT 3 1300 o/min 350cm
849.00€Original price was: 849.00€.808.00€Current price is: 808.00€.Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 8 tona 54cm bull SPLE8 elektromotor jednofazni i trofazni 3ks
Električni puhači lišća
električni usisavač/puhač lišća 3500W spremnik 35L
Visokotlačni perači
visokotlačni perač BOSCH aquatak 130
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina OLIVECO 1150 o/min 335cm
599.00€Original price was: 599.00€.569.00€Current price is: 569.00€.Visokotlačni perači
visokotlačni perač YATO 1400W 10,5MPa
Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 6 tona 54cm bull SPLE6L 3ks elektromotor jednofazni i trofazni
Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina SWING 36v 300cm 1300 o/min
989.00€Original price was: 989.00€.890.00€Current price is: 890.00€.ADK
ADK akumulatorski puhač lišća + usisavač 40V SF8A512 2 x 4.0 ah
224.00€Original price was: 224.00€.206.00€Current price is: 206.00€.Električni tresači maslina
LISAM električni tresač maslina THOR 12V 1300 o/min
950.00€Original price was: 950.00€.890.00€Current price is: 890.00€.Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 10 tona 54cm bull SPL10H HONDA GP160
1,900.00€Original price was: 1,900.00€.1,710.00€Current price is: 1,710.00€.Aku puhač lišća
DEWALT DCM562PB 18V akumulatorski puhač lišća
Tresači maslina
LISAM električni tresač maslina THOR 36V 1300 o/min
Cjepači drva
CECCATO cjepač drva 10 tona 54cm bull SPLT10 – kardan
1,680.00€Original price was: 1,680.00€.1,512.00€Current price is: 1,512.00€.Aku puhač lišća
DEWALT DCM562P1-qw aku puhač 5.0AH 18V
Električni tresači maslina
LISAM tresač maslina električni SWING 12V 1300 o/min
889.00€Original price was: 889.00€.840.00€Current price is: 840.00€.