Ulja za tačke koja se čuvaju vani (zimi i ljeti)

1681994462 Ulje za kolica koja se cuvaju vani zimi i ljeti AgroPower Vrtni alati i strojevi

Iako su tačke izrađene od čvrstih i izdržljivih materijala, nisu neuništive.

Za optimalnu funkcionalnost zahtijevaju pravilno održavanje i skladištenje.

Međutim, zbog ograničenog prostora, tačke biste mogli ostaviti na otvorenom.

Ispravno podmazivanje tačke učinkovit je način zaštite od oštrih zimskih i ljetnih uvjeta.

Ovaj članak će vam pružiti sveobuhvatan vodič za održavanje tački.

Dijelovi tačke koji zahtijevaju podmazivanje

Kotač i osovina

Podmazivanje osovine ključno je za glatko kotrljanje tački.

Smanjuje trenje između osovine i kotača dok se okreće.

1681953284 447 Koliko prljavstine zadrze kolica AgroPower Vrtni alati i strojevi

Štoviše, potrošit ćete manje energije gurajući svoje terete po vrtu.

Ako kotač ima ležajeve, i njih će trebati provjeriti i prema potrebi podmazati.

Ručka

Ručke tačke sklone su pucanju i grubim rubovima nakon dulje uporabe.

Nanošenje sloja maziva kao što je ulje od lanenog sjemena može spriječiti pucanje ili hrđanje ručki.

Držat će ručku u besprijekornom stanju i izbjeći nepotrebne ozljede ruku od krhotina i zahrđalih izbočina.

Zašto trebate podmazati tačke?

Smanjite trenje

Podmazivanje tačke uljem smanjuje otpor kretanju između kotača i osovine.

Film ulja između ovih dijelova povećava učinkovitost i pokretljivost tačke.

Spriječite koroziju

Tijekom vremena onečišćenja poput vode ili soli nagrizaju dijelove tačke.

Mazivo sprječava koroziju uspostavljanjem zaštitne barijere između onečišćenja i tih dijelova.

Također usporava stopu trošenja i habanja.

Osnovna svojstva maziva za tačke

Viskoznost

Viskoznost se odnosi na otpor tečenja maziva i određena je molekularnom strukturom ulja.

Niska viskoznost znači slabiju molekularnu strukturu (Londonske disperzijske sile) i time manji otpor protoku.

Viskoznost se odnosi na otpor tečenja maziva

Ovo je najbolje ulje za tačke koja se čuvaju vani jer se lako raspršuju i manje trenja čine da se tačke glatko kotrljaju.

Kad krenete u ljeto, potražite proizvode s poboljšivačima indeksa viskoznosti. Kako temperatura stalno raste, većina mineralnih maziva će se razrijediti.

Ovi poboljšivači se šire s povećanjem temperature kako bi spriječili razrjeđivanje ulja.

Primjeri uključuju:

  • metakrilatni polimeri
  • alkilirani stiren

Točka tiještanja

Točka tečenja odnosi se na najnižu temperaturu na kojoj će mazivo ostati u svom tekućem stanju.

Ulje s niskom točkom tečenja ili depresori točke tečenja djeluju optimalno, posebno tijekom zime.

U uvjetima smrzavanja, visoka točka tečenja rezultirat će kristalizacijom (stvrdnjavanjem) ulja unutar sustava kotača.

Začepljeni kotač neće se moći okretati umjesto da ulje olakša neometano kretanje tačke.

Demulzibilnost

To je sposobnost maziva da se lako odvoji od vode.

Voda je primarni kontaminant ulja i ugrožava njegovu učinkovitost. Pohranjivanje tačke vani povećava vjerojatnost zaraze.

Demulzibilnost

Zbog toga što je voda gušća od ulja, ona sprječava mazivo da stvori zaštitni sloj između rotirajućih dijelova.

Kao rezultat – povećava se trenje u kotaču i osovini. Posljedično, ovaj otpor će ubrzati trošenje dijelova tačke.

Stupanj deemulzifikacije određuje se mjerenjem njegovih svojstava topljivosti.

Za najbolju izvedbu, optimalni relativni broj topljivosti (RSN) trebao bi biti u rasponu od 8 do 15.

Proizvodi s RSN većim od 17 obično su topivi u vodi i ne smiju se koristiti za tačke koja se skladište vani.

Otpornost na oksidaciju

Kada se bazno ulje maziva oksidira, dolazi do zakiseljavanja.

To će završiti nagrizanjem komponenti tačke. Također dovodi do stvaranja površinskih naslaga koje zagađuju ulje.

Stopa oksidacije je niska zimi, ali se ubrzava tijekom ljeta jer se povećava s porastom temperature.

Visoka otpornost na oksidaciju smanjit će učestalost podmazivanja.

Ulje će trajati dulje, a možete održavati svoja tačke kvartalno bez oštećenja dijelova.

Nehrđajuće

Korozija skraćuje vijek trajanja tački.

svojstvo ne-korozivnog ulja

Prisutnost kiselih svojstava u ulju je štetna, posebno za metalne površine tačke.

U sastavu ulja ne smije biti prisutan sadržaj vode jer ona potiče koroziju.

Većina novih ulja za podmazivanje obično su slabo alkalna ili imaju neutralan ph. To štiti od korozije neutralizirajući sve kiseline i odbijajući sve kontaminante.

Ljepljivost

Ovo se odnosi na sposobnost maziva da se čvrsto pričvrsti na površinu.

Dobro mazivo treba se ravnomjerno rasporediti i prianjati na pokretne dijelove. Uljni film ne smije kapati s površine tijekom uporabe i skladištenja.

Štoviše, ulje ne bi trebalo mrljati površinu nakon sušenja.

Ako se koristi adhezivni dodatak, on ne smije utjecati na viskoznost maziva.

Često aditivi zgušnjavaju maziva, povećavajući njihovu viskoznost. Visoka gustoća povećava trenje i smanjuje učinkovitost tačke.

Raspon temperature

Lubrikant treba imati visoko vrelište i nisko ledište.

Širok raspon temperaturnih točaka omogućuje da ulje ostane tekuće za maksimalnu funkcionalnost. Time je moguće trenje svesti na minimum.

Visoka točka vrenja znači da lubrikant neće prokuhati i ispariti, ostavljajući pokretne dijelove da se melju jedni o druge.

S druge strane – niska točka smrzavanja sprječava zgušnjavanje maziva. To će zapravo povećati trenje između kotača i osovine.

Vrste maziva

Vrste maziva

Ulje

Ulje je najčešći oblik maziva.

To je relativno rijetka tekućina i može sadržavati neke aditive.

Ovi aditivi su sintetski polimeri koji se dodaju baznom ulju radi povećanja učinkovitosti.

Neki od uobičajenih aditiva u ulju za tačke uključuju:

  1. Sredstva protiv smrzavanja: osiguravaju da ulja za podmazivanje zadrže tekuće stanje na vrlo niskim temperaturama do -45°C. Primjeri su maleat-stiren kopolimeri i naftalenski voskovi.
  2. Antioksidansi: Oni usporavaju oksidaciju ulja za podmazivanje pod visokim temperaturama produžujući intervale između izmjena ulja. Primjeri uključuju; aromatski amini i cink ditiofosfati.
  3. Inhibitori korozije: Nastoje spriječiti koroziju površina izloženih korozivnim agensima kao što je voda. Primjeri su masne kiseline i zemnoalkalijski sulfonati/soli.
  4. Dodaci deterdžentu: Sprječavaju nakupljanje naslaga na čvrstim površinama. Oni također neutraliziraju sve kisele koncentrate prisutne u ulju, čineći ga manje učinkovitim. Primjeri uključuju sulfonate i alkalne fosfonate.

Ulja za podmazivanje imaju različitu viskoznost ovisno o količini i vrsti korištenih aditiva.

Što je vaše ulje tekućinije (niska viskoznost), manje je trenje tekućine.

Posljedično – postoji nisko stvaranje topline iz pokretnih dijelova, a nakupljena toplina se brzo rasipa.

Ulje ima visoko vrelište i nisko ledište.

Pouzdan je štit za tačke koja se čuvaju vani tijekom ekstremnih ljetnih ili zimskih temperatura.

Loša strana korištenja ulja je što zahtijeva često podmazivanje budući da nije ljepljivo kao mast.

Mast

Mast se dobiva miješanjem mineralnog ulja sa zgušnjivačima.

Najčešće korišteni zgušnjivači su sapuni na bazi litija.

Vrste maziva za kotače

Dodatna maziva kao što su PTFE, grafit i molibden često će se dodavati u smjesu kako bi se povećala njezina viskoznost.

Mast je gušća od ulja za podmazivanje zbog svoje teksture i ljepljivosti.

Svojstva mu pomažu da bolje i dulje prianja na površine. To će vam pomoći zaštititi površine vaših tačke od vode i hrđe.

Ako rijetko koristite tačke, više vam odgovara mast.

Međutim, koristite mazivo s niskom viskoznošću na osovinama. Gusta mast može stvoriti preveliki otpor ometajući glatko kretanje dok se kotač okreće.

Kako ispitati kvalitetu maziva za tačke?

Proizvođači su obavezni provoditi opsežna ispitivanja kvalitete tijekom procesa proizvodnje maziva.

Bazna ulja, aditivi i konačni proizvod pojedinačno se testiraju, a podaci objavljuju za buduću upotrebu.

Maziva za vodič tačke

ASTM International standardi obično vode ova ispitivanja tvrtke. Pruža globalno prihvaćene smjernice za mjerenje prikladnosti i kvalitete novih proizvoda za podmazivanje.

Štoviše, koriste se za praćenje učinka postojećih maziva.

Neki od tipičnih testova kvalitete uključuju:

  1. ASTM D1401 – Mjerenje oksidacijske stabilnosti maziva
  2. ASTM D2896 – Identificirajte i procijenite osnovni broj aditiva
  3. ASTM D665 – Odredite otpornost maziva na koroziju

Dok se većina tvrtki pridržava standarda, lažno prijavljivanje nije neuobičajeno.

To je dovelo do porasta privatnih laboratorija za analizu nafte.

Laboratoriji provode neovisna ispitivanja kako bi utvrdili učinkovitost i kvalitetu pojedinih proizvoda.

Kako podmazati tačke?

Prije nanošenja podmazivanja na bilo koji dio tačke, uvijek provjerite je li površina potpuno suha.

Ulje pluta u vodi; stoga ulje za podmazivanje na mokroj površini smanjuje prionjivost. Također čini ulje osjetljivim na ispiranje.

Nauljite svoja tačke danas

Površina bi također trebala biti čista i bez čvrstih čestica poput prljavštine ili malča. Podmazivanje prljave površine povećava trenje umjesto da ga smanjuje.

Ulje se obično zgusne s krutim česticama koje tvore talog, što ometa učinkovitost maziva.

Nanesite mazivo na kontaktne površine pomoću pištolja za podmazivanje ili izravno iz posude.

Prozračite ga nekoliko minuta kako bi se ulje osušilo i pare raspršile prije nego što ga odnesete u skladište.

Koje je najbolje ulje za tačke?

Maziva koja se koriste u zimskim i ljetnim sezonama moraju biti kompatibilna s većinom gore navedenih svojstava.

Međutim, kad se uzmu u obzir svi čimbenici, najbolje ulje za tačke trebalo bi smanjiti trenje i osigurati učinkovito funkcioniranje tačke.

Ovo su temeljna razmatranja pri kupnji ulja za tačke.

Ostali čimbenici kao što su cijena, robna marka i trgovina u kojoj kupujete ovise o vaim osobnim preferencijama.

Često postavljana pitanja

Česta pitanja o podmazivanju tačke

Koliko često trebate podmazati osovinu kotača?

To ovisi o tome koliko često koristite tačke i trajanju skladištenja.

Pretpostavimo da ga redovito koristite i namažete jednom ili dvaput mjesečno, pogotovo kad počne škripati.

Za povremenu upotrebu i dugotrajno skladištenje, preporučamo nakon svaka 2 mjeseca kako biste zaštitili od onečišćenja i korozije.

Možete li koristiti reciklirano motorno ulje za podmazivanje tačke?

Reciklirano ulje često sadrži nečistoće poput vode, pijeska i kiselih spojeva.

Iako je većina tih nečistoća relativno bezopasna, kiseli spojevi su korozivni.

Napadaju metalne površine i kuglične ležajeve u kotačima i ubrzavaju proces trošenja.

Korištenje recikliranog motornog ulja je uobičajena praksa.

Koliko god je jeftiniji i obavlja posao, nije tako izdržljiv i učinkovit kao korištenje svježeg ulja.

Koliko su sigurni naknadni aditivi za ulje?

Iako su neki dodatni aditivi za maziva sigurni, teško ih je razlikovati s obzirom na stotine dostupnih proizvoda.

Ispitivanje kompatibilnosti i učinkovitosti naporno je i skupo.

Kako biste izbjegli potrebu za ovim aditivima, preporučujemo da kupite kvalitetna maziva širokog spektra.

Ova maziva sadrže sve potrebne aditive za učinkovito korištenje i čuvanje tačke u ljetnim i zimskim uvjetima.

Štoviše, jeftinije je kupiti jedan vrhunski proizvod nego imati lošiji lubrikant koji će zahtijevati dodatne dodatke.

Savjeti za podmazivanje tačke

Smrzava li se ulje za podmazivanje?

Tipično, ulje se ne smrzava jer nema polaritet.

To znači da njegove molekule nemaju ni pozitivan ni negativan naboj.

Osim toga, molekule ugljikovodika variraju u veličini, što otežava njihovo spajanje.

Izloženost ekstremno niskim temperaturama se zgušnjava kako se njegova kemijska svojstva i aditivi pogoršavaju.

Viskoznost, tekstura i konzistencija također utječu.

Nakon toga, ulju treba dosta vremena da iscuri iz spremnika za skladištenje ili da se osovina učinkovito okrene.

Završne riječi

Iako je podmazivanje uljem dobro, je tačke najbolje čuvati u šupi ili garaži.

Čuvajte ga na hladnom i suhom mjestu gdje će biti zaštićen od korozije vremenskim utjecajima.

Dugotrajno izlaganje ovim elementima rezultira čestim popravcima, visokim troškovima održavanja i znatno kraćim vijekom trajanja.

Ako tačke morate spremiti vani, postavite ih uspravno s kantom nagnutom prema dolje.

To će spriječiti nakupljanje prašine, krhotina i padalina. Posljedično, značajno ćete minimizirati hrđanje i koroziju.

-5%
Original price was: 849.00€.Current price is: 808.00€.
42.17
218.00
-5%
Original price was: 599.00€.Current price is: 569.00€.
113.00
-8%
Original price was: 224.00€.Current price is: 206.00€.
890.00
-3%
Original price was: 1,900.00€.Current price is: 1,843.00€.
-3%
Original price was: 1,680.00€.Current price is: 1,629.60€.
301.00
889.00
-5%
Original price was: 849.00€.Current price is: 808.00€.
42.17
218.00
-5%
Original price was: 599.00€.Current price is: 569.00€.
113.00
-8%
Original price was: 224.00€.Current price is: 206.00€.
890.00
-3%
Original price was: 1,900.00€.Current price is: 1,843.00€.
-3%
Original price was: 1,680.00€.Current price is: 1,629.60€.
301.00
889.00
Ova stranica koristi kolačiće kako bi vam ponudila bolje iskustvo pregledavanja. Pregledavanjem ove web stranice pristajete na našu upotrebu kolačića.