Imaju li vozne kosilice prijenos?

Mnogi vlasnici travnjaka koji se žele prebaciti s gurajućih na samohodne kosilice, ili oni koji kupuju svoje prve samohodne kosilice, uvijek imaju puno pitanja. Dok su kosilice na guranje prikladne za manja dvorišta, vozne kosilice također su prikladne za veća dvorišta.

Nakon što odaberete vrstu kosilice koja vam najbolje odgovara, sljedeći korak za većinu ljudi je odluka o vrsti motora, veličini motora, kapacitetu i vjerojatno vašem budžetu. Većina ne razmišlja o tome treba li i kakvu vrstu prijenosa njihova kosilica imati. Dakle, pitanje je: imaju li kosilice za vožnju prijenos?

Vozne kosilice imaju prijenosnike, a ima ih nekoliko vrsta:

  • Ručni mjenjač
  • Automatski prijenos
  • Hidrostatski prijenos
  • Frikcijski disk
  • Kontinuirano varijabilni prijenos (CVT)

Važno je znati koja vrsta prijenosa najbolje odgovara vašem travnjaku. Odabir vrste prijenosa koji je pravi izbor za vas uvelike ovisi o rasporedu vašeg travnjaka, učestalosti košnje i vašoj sposobnosti da učinkovito upravljate kosilicom. Nakon što ste u mogućnosti odrediti ove karakteristike, odabir vaše kosilice postaje lakši.

Razumijevanje važnosti prijenosa

Mjenjač je onaj koji prenosi snagu od motora vašeg vozila do kotača. Mjenjač okreće osovinu za pogon kotača kosilice, uzrokujući kretanje kosilice prema naprijed. Odgovoran je za kontrolu brzine što čini mijenjanjem okretnog momenta ovisno o tome kako to vozač želi.

Prijenos je vrlo važan faktor za vašu samohodnu kosilicu. To je zato što igra važnu ulogu u rukovanju i reguliranju brzine vaše kosilice, također je važno osigurati da vaša samohodna kosilica ima odgovarajuću razinu ili količinu okretnog momenta za rukovanje svim uvjetima uključujući i najizazovnije uvjete u dvorištu.

Ovi uvjeti uključuju:

  • Vlažne trave
  • Blato
  • Visoka mjesta poput brda i padina
  • Prepreke kao što su korijenje drveća, kamenje i stijene, uski nepristupačni kutovi i drveće.

Zamislite da se vozite neravnom i kamenitom stazom ili se krećete tijekom ledene zime, sigurno je pretpostaviti da biste vjerojatno gazili opreznije pokušavajući ne izgubiti stisak kako biste izbjegli pad ili izlet s ceste. Ista tehnika vrijedi za košnju u ledenim, blatnim ili brdovitim uvjetima.

Vjerojatno vam je potrebna samohodna kosilica koja može proći kroz sve prepreke umjesto da zaglavi na mjestu dok se kotači okreću. Prijenos je ono što vas održava u bilo kojem od ovih uvjeta. Sada kada ste shvatili važnost prijenosa u vašoj kosilici, možete odlučiti koju vrstu prijenosa želite kupiti.

Vrste prijenosa

Nalazimo se u dobu u kojem vlasnici domova imaju dovoljno mogućnosti i raznolikosti prije kupnje mjenjača samohodne kosilice. Međutim, važno je znati kakvu vrstu prijenosa samohodne kosilice namjeravate kupiti čak i prije nego što je kupite.

Na tržištu postoji nekoliko različitih varijanti prijenosa samohodnih kosilica. Osim toga, za nekoga tko je novi u ovome, može biti prilično teško pri kupnji vrste koju želite. Zato morate znati što vam je potrebno prije nego što odete u kupovinu.

Iako je to točno, čini se da su tri kategorije prijenosa najčešće. Uključuju ručni, automatski i hidrostatski prijenos. Kao što sam ranije spomenuo, vrsta prijenosa koju odaberete ovisi o veličini ili dizajnu vašeg travnjaka, brzini kojom kosite i vašoj sposobnosti da učinkovito upravljate kosilicom.

Kasnije u ovom članku, govorit ćemo o karakteristikama povezanim sa svakom od varijanti kako biste mogli donijeti razumnu odluku pri kupnji najboljeg tipa prijenosa za vas. Ovdje su uobičajeni tipovi prijenosa samohodne kosilice:

● Ručni mjenjač

Ručni prijenos je najosnovniji tip prijenosa. Ručni mjenjač samohodne kosilice omogućuje vam da sami mijenjate sve brzine. Ova se metoda može činiti pomalo teškom za vozače koji moraju izvršiti značajnu količinu okretanja, ali uključivanjem spojke i ručnim pomicanjem ručice mjenjača, vozač može mijenjati omjer prijenosa i brzinu kosilice koliko god želi.

Korištenje ručnog prijenosa kosilice uglavnom ovisi o izgledu vašeg travnjaka i vašoj vještini ili iskustvu. Ako tlocrt vašeg travnjaka sadrži oštre zavoje ili neuredan nagib, možda bi bilo važno da pogledate automatski ili hidrostatski prijenos kosilice.

Dok neki vlasnici travnjaka ručni mjenjač smatraju ograničenjem, mnogi ga drugi još uvijek smatraju razumnim i isplativim. Ručni mjenjači nisu samo jeftiniji u širokom rasponu (mislim na stotine dolara), nego su također učinkoviti za nekoga sa širokim travnjakom koji zahtijeva malo mijenjanja brzina ili okretanja.

● Automatski mjenjač

Ovo je možda najčešći u kategorijama prijenosa na tržištu. S automatskim mjenjačem, vozač ne mora prolaziti kroz stres mijenjanja brzina.

Odnosno, strojar koristi samo papučicu pogona za ubrzavanje i zasebnu papučicu kočnice za smanjenje brzine i zaustavljanje. Uz ovu značajku, vozači s malo iskustva u košnji mogu puno lakše upravljati automatskim kosilicama.

Automatski mjenjač je relativno jednostavan za održavanje, a pruža dobru kombinaciju odziva i jednostavnosti korištenja. Još jedna prednost ove vrste mjenjača je da su mnogi od njih dizajnirani da imaju opcijski tempomat, koji vozaču omogućuje da prijeđe veliku udaljenost ravnomjernom brzinom.

Budući da ne zahtijevaju mijenjanje brzina, vozačima je mnogo lakše kositi u širokom rasponu brzina. Dodatna jednostavnost upotrebe omogućuje da automatske samohodne kosilice mogu uštedjeti malo vremena, za razliku od ručnih kosilica.

Sve ove dodatne prednosti su privlačne, ali cijena automatskog mjenjača je malo visoka. Koliko god ne želite razbiti novac, ne želite proći ni kroz toliko stresa dok kosite. Sada je na vama da odlučite između prednosti, jednostavnosti korištenja i cijene.

● Hidrostatski prijenos

Hidrostatski prijenos kosilice je najsnažniji prijenosnik. Radi na način da kombinira hidrauličku pumpu s hidrauličkim motorom za napajanje stroja. Tekućine su odgovorne za prijenos snage s motora na kotače, što omogućuje iznimno glatku vožnju i duži period prijenosa.

To čini vrlo lakim upravljanje s detaljnom kontrolom brzine i potpunim zaustavljanjem u trenutku kada se noga skine. Prednost hidrostatske kosilice je što vozač ne mora koristiti papučicu za mijenjanje brzina, a ne dolazi s remenom.

Iako donosi dodatnu udobnost i izdržljivost, hidrostatski prijenos ima veću cijenu jer je najskuplji od svih vrsta. Oni također zahtijevaju više goriva i održavanja te su općenito manje učinkoviti u usporedbi s ostalima.

Dakle, kada se spremate napraviti izbor, morat ćete odvagnuti svoje opcije, a to su: vrhunska izvedba naspram visokih troškova potrebnih za kupnju i održavanje hidrostatskih kosilica. Biraj mudro. Osim uobičajenih ručnih, automatskih i hidrostatskih mjenjača, postoje i druge vrste koje možete pogledati.

● Frikcijski disk

Ovaj tip prijenosa obično se koristi na opremi s malim zahtjevima za napajanje. Prijenosi koriste rotirajući disk koji je povezan s pomičnim kotačem na vrhu. Radi na način da se kotač pomiče po disku iz središta. Kada se to dogodi, stvara se različit stupanj brzine, kao i zakretni moment. Iako je prijenos s tarnim diskom jeftiniji, često zahtijeva više održavanja.

● Kontinuirano varijabilni prijenos (CVT)

Kontinuirani mjenjači zapravo dobivaju više priznanja nego prije. Metoda kojom djeluju razlikuje se od drugih vrsta prijenosa. Oni koriste metalnu traku postavljenu između dva sloja koji mijenjaju svoje promjere i time mijenjaju svoje prijenosne omjere.

Iako je isplativo, korisnici se često žale na odgođeni učinak nakon pokretanja motora. Glavna prednost ovog mjenjača je da je uvijek u pravom prijenosnom omjeru za zadanu snagu.

Također možete razmotriti električne kosilice, za koje se kaže da su ekološki prihvatljivije od ostalih i još uvijek mogu ponuditi jaču izvedbu. Za koju god vrstu prijenosa odlučite kupiti, obratite pozornost na sve informacije navedene u ovom postu, budući da će način prijenosa koji odaberete imati veliki utjecaj na proces košnje.

Koji je pravi mjenjač za glatku vožnju?

Sigurno je pretpostaviti da kada kupujete samohodnu kosilicu, prvi faktor koji vam padne na pamet nije vrsta prijenosa. Događa se mnogima. Umjesto prijenosa, vjerojatno razmišljate o drugim čimbenicima poput performansi motora, nosivosti težine i troškova održavanja, ali prijenos nikada nije na prvom mjestu.

Međutim, jednako je važno uzeti u obzir prijenos kada kupujete samohodnu kosilicu. Prijenos je ono što vam pomaže da razlikujete različite dostupne kategorije kosilica i da prepoznate što jednu čini prikladnijom za određenu svrhu od ostalih. Također će vam omogućiti da shvatite što je vaša kosilica sposobna učiniti.

Stoga, prije kupnje bilo koje vrste samohodne kosilice, razmislite o vrsti rasporeda na kojem biste radili. Je li sklisko? Ima li tendenciju da bude kamenit? Koliko su strmi nagibi tla? Nakon što ste se odlučili i zaključili, sada možete nastaviti s odabirom vrste prijenosa koji najbolje odgovara vašem terenu.

Na taj način možete kupiti najbolju samohodnu kosilicu koja će vam omogućiti ugodnu i glatku vožnju!

Kako mogu riješiti problem prijenosa?

Ako već neko vrijeme koristite svoju samohodnu kosilicu, vjerojatno ste primijetili neke nepravilnosti. Zamislite situaciju u kojoj pokušavate pokositi travnjak, a vaša se kosilica zaglavi u jednoj točki ili se kotači samo vrte u jednoj točki. Možda ćete ga moći natjerati da krene naprijed, a možda i ne. Nemojte paničariti jer je to uzrokovano problemom prijenosa.

Problem s prijenosom je situacija u kojoj se kotači vaše kosilice ne pomiču samo naprijed. I to ne zato što je vaš travnjak mokar ili je trava blatnjava. Mjenjač se jednostavno zaključava.

Kao što sam ranije spomenuo, prijenos je ono što uključuje kotače da se kreću naprijed. Ako se kotači ne pomiču naprijed, možda ćete morati zamijeniti prijenos kosilice zamjenom koju je odobrio proizvođač.

1. Odspojite žicu svjećice

Prvi korak u zamjeni prijenosa je jednostavno odspojiti žicu svjećice otpuštanjem žice sa svjećice.

2. Uklonite poklopac pogona

Nakon što morate odspojiti svjećicu, uklonite čep na spremniku goriva i stavite plastičnu vrećicu na otvor spremnika. Vratite poklopac spremnika za gorivo. Ovo je kako bi se osiguralo da benzin ne iscuri kada nagnete kosilicu. Zatim nagnite kosilicu unatrag kako biste podigli prednje kotače.

Pričvrstite ručku kosilice na radni stol tako da kosilica bude stabilna kada uklonite donje vijke.

Sada uklonite vijke za donju montažu poklopca pogona. Zatim uklonite pričvršćenu ručku kosilice s radnog stola i vratite kosilicu u prvobitni položaj. Nakon što ste to učinili, odvrnite gornje pričvrsne vijke poklopca pogona i otpustite polugu za podešavanje visine.

3. Otpustite pogonski remen s remenice prijenosa

Na prijenos je pričvršćen držač remena, možete ga skinuti. Prevucite remen preko remenice prijenosa. Pazite da zadržite napetost na pogonskom remenu dok pričvršćujete jedan kraj bungee užeta na pogonski remen. Pričvrstite drugi kraj bungee užeta na rub vrata stražnjeg kanala.

4. Otpustite upravljački kabel pogona

Uklonite pogonski kabel sa sidrenog stupa. Pritisnite jezičce za otpuštanje i izvucite pogonski kabel iz poluge mjenjača.

5. Skinite prednje kotače

Uklonite maticu koja se koristi za montiranje kotača i skinite desni kotač. Očistite poklopac od prašine. Učinite isto za lijevi prednji kotač.

6. Uklonite prijenos

Prilikom skidanja desnog zupčanika, pričvrstite kliješta na lijevu stranu osovine mjenjača kako biste držali osovinu na mjestu. Zatim uklonite vijak koji pričvršćuje zupčanik na osovinu. Uklonite zupčanik desnog zupčanika i svornjak osovine prijenosa. Ponovite za lijevu brzinu.

Uklonite pričvršćena kliješta i spojnicu osovine. Povucite mjenjač prema gore, odvojite zatik zatezne opruge i povucite potporne ležajeve s osovine mjenjača. Dopustite mjenjaču da isklizne iz sklopa osovine kotača.

7. Ugradite novi prijenos

Gurnite novi prijenos u sklop osovine kotača. Ponovno instalirajte sve materijale u koraku 6 gore u ispravnom redoslijedu.

8. Ponovno postavite prednje kotače

Prednje kotače koje ste uklonili u koraku 5 iznad, ponovno postavite istim redoslijedom.

9. Ponovno instalirajte kabel pogona

Ponovno postavite pogonski kabel na vašu kosilicu.

10. Ponovno postavite pogonski remen i poklopac pogona.

Nakon što ste ponovno instalirali pogonski kabel, postavite remen na remenicu prijenosa. Zatim ponovno postavite držač remena, ručicu za podešavanje visine i gornje pričvrsne vijke poklopca pogona. Nagnite kosilicu unatrag i ponovno postavite vijke za donju montažu poklopca pogona.

Otpustite ručku kosilice s radnog stola i vratite je na tlo. Uklonite plastičnu vrećicu koja je stavljena preko goriva i vratite poklopac spremnika za gorivo. Ponovno postavite remen i spojite žicu svjećice.

I to je to! Svakako pažljivo pratite svaki postupak, a ako niste sigurni u sebe, angažirajte stručnjaka. Olakšava posao, ali uz skupu cijenu. Nakon što ste slijedili postupak korak po korak, kotači vaše samohodne kosilice trebali bi se moći pomicati naprijed i pravilno obaviti posao.

Ova stranica koristi kolačiće kako bi vam ponudila bolje iskustvo pregledavanja. Pregledavanjem ove web stranice pristajete na našu upotrebu kolačića.