Zašto traktori imaju veće kotače straga

Zasto traktori imaju vece kotace straga AgroPower Vrtni alati i strojevi

Navikli smo na automobile i druga vozila koja imaju četiri (ili više) kotača iste veličine. Gotovo sve s motorom ima identične kotače u cijelosti. Sve, odnosno osim traktora. Traktori imaju ogromne kotače na stražnjoj strani i manje kotače sprijeda. Što daje?

Zašto traktori imaju veće kotače straga? Traktori su optimizirani za Vuci. Više od bilo koje druge vrste vozila (čak i polukamiona), tegljači su namijenjeni za pričvršćivanje teških stvari i vuku ih uokolo, bez obzira što bi se moglo naći na putu. Velike gume omogućuju traktorima da primijene najveću vučnu silu na plugove i druge teške alate.

Nisu baš toliko brzi, većina nije baš udobna, ali traktori mogu dobiti veću vuču s manje konjskih snaga nego bilo što drugo na kotačima.

Zašto je povlačenje važno?

Čak i najveći kamion vuče stvari koje su na kotačima. Bez obzira koliko je težak teret, kamioni dobivaju pomoć od mehaničke opreme kako bi se teret lakše pomicao. S druge strane, traktori pokreću stvari koje se ne žele pomaknuti. Plugovi, utovarivači i noževi gredera moraju se boriti protiv hrpe zemlje. Kosilice se vuku kroz gustu travu i grmlje. Balirke i kombajni rade s punom težinom usjeva i sijena.

Uz svu tu težinu za kretanje, traktori trebaju svu pomoć koju mogu dobiti. Veliki stražnji kotači pomažu vučnu snagu traktora na mnogo načina. Pogledajmo neke od konkretnih načina na koje ti ogromni kotači pomažu traktorima.

Poluga

Veliki kotači znače značajnu polugu. Zamislite polugu koja je duga na strani koju pomičete i kratka na strani koja radi. Dugi izbačaj poluge višestruko povećava silu koju ste unijeli tako da možete podići najveću težinu na kraćoj strani. Ključ s dugom drškom radi na istom principu. Što je ručka duža, to više zakretnog momenta možete primijeniti na matice i vijke.

Kotači rade na istom principu – veliki kotač višestruko povećava silu koju daje osovina. Traktori od dvadeset do četrdeset konjskih snaga mogu vući velike terete. Budući da se traktori koriste za vuču plugova, sadilica, balirki za sijeno i druge teške poljoprivredne opreme, vučna snaga je ono što je potrebno.

Traktor s relativno malim motorom može povući automobil s više konjskih snaga, ali s manjim kotačima. Kompromis je brzina. Traktori sa svojim velikim kotačima nisu nimalo brzi. Većina traktora ima najveću brzinu negdje između dvadeset i trideset milja na sat, neki čak i manje. Nikada nećete pobijediti u utrci s traktorom, ali možete vući ogromne težine.

Koja je razlika?

Veliki stražnji kotači čine veliku razliku kada je u pitanju vuča. Oni su potrebni zbog razlika u konjskim snagama. Pikapi od pola tone – popularni modeli poput Forda F-150 i serije 1500 iz Chevyja, GMC-a i Rama – opremljeni su motorima koji proizvode između 200 i 400 konjskih snaga. Kompaktni traktori koji se obično nalaze na domaćinstvima pružaju desetinu toga.

Bez obzira imate li najnoviji model kompaktnog traktora ili onaj kakav je vozio vaš djed 50-ih, većina malih traktora ima između 20 i 40 konjskih snaga. To je više nego dovoljno za oranje, sadnju, premještanje bala sijena i većinu drugih zadataka na maloj farmi ili imanju. Dovoljno je čak i za izvlačenje kamioneta iz blata.

Vuča

Veliki kotači također pružaju bolju trakciju. Vučna snaga ograničena je prianjanjem kotača na tlo. Kotači koji klize i vrte se ne vuku. Veliki, široki kotači imaju veću kontaktnu površinu od manjih kotača. Velika kontaktna površina hvata više tla i sprječava proklizavanje kotača.

Možda ste na TV-u vidjeli moćnike koji zadržavaju par automobila koji vuku užad. Automobili su uvijek strojevi velike konjske snage sa slick gumama, i obično na travi. Gume se brzo okreću i klize po travi, smanjujući snagu sile s kojom se mora boriti. Ovo nikada ne biste vidjeli kod traktora, čak ni malih – velika kontaktna površina sprječava okretanje kotača i omogućuje traktoru da vuče teško.

Vuča je ključna za vuču teških tereta. Kada nešto vučete, snaga se računa samo ako je isporučena na tlo i pomaže traktoru da krene naprijed. Ako se kotač olabavi i vrti, gubite gorivo (i vrijeme). Viši, širi kotač daje najveću površinu kontakta s tlom.

1681896066 287 Koju velicinu traktora trebam AgroPower Vrtni alati i strojevi

Kad kotači previše zapinju

Povremeno se kotač može prejako zalijepiti za tlo. To se obično događa kada pokušavate pomaknuti fiksni objekt, kao što je trzanje panja iz zemlje. Kotači se zakopaju, panj ostaje zaglavljen, a prednji dio traktora diže se u zrak. Ovo je opasna situacija – nastavite i prevrnut ćete traktor unatrag.

Moderni traktori imaju sustave zaštite od prevrtanja kako vas ne bi prignječili, ali se ipak mogu prevrnuti i uzrokovati probleme. Većina starijih traktora nema ROP (sustav za zaštitu od prevrtanja). Mogu se okrenuti i uzrokovati smrtonosnu nesreću. Postoji nekoliko načina za sprječavanje preokretanja traktora prilikom vučenja panja:

  • Utegnite prednji kraj. Većina traktora ima šipku za utege na prednjem braniku. Dodavanje željeznih utega za kovčeg pomaže da se nos traktora drži dolje.
  • Zgrabi malo zemlje. Ako vaš traktor ima prednji utovarivač, možete pokupiti malo zemlje koja će igrati ulogu utega u koferu. Besplatno je, a kanta ima povoljniju polugu od šipke s utezima.
  • Spustite brzinu i uzmite si vremena. Koristite najnižu dostupnu brzinu kako biste povećali vučnu snagu i smanjili brzinu. Ako idete sporo, imate više vremena da vidite kako se prednji kraj počinje podizati kako biste mogli reagirati.
  • Idi unatrag. Ako pokrenete traktor unatrag i provučete lanac ispod njega, povlačenjem fiksnog predmeta gurnut ćete prednje kotače dolje u zemlju umjesto da ih podižu. Ovo je puno sigurniji način vuče sa starim traktorom.

Zbijanje

Velike gume su bitne u poljoprivrednom okruženju jer su lakše na tlu. Velika kontaktna površina više raspoređuje težinu i pruža manji pritisak na tlo. Prejaki pritisak stvara kolotečine, zbija tlo i oštećuje usjeve. Ako stalno vozite po istom mjestu s malim kotačima, dobit ćete nabijenu zemlju na kojoj neće rasti ništa. Ovaj problem je gori ako je tlo muljevito.

Smanjenje zbijanja dio je razloga zašto vidite traktore s dvije ili čak tri stražnje gume sa svake strane. Više guma znači još manju težinu ispod svake gume tako da traktor može lebdjeti po mekom ili blatnom tlu. Izbjegavanje zbijanja ključno je za poljoprivrednike koji moraju obaviti posao kada je sezona prava, bez obzira na uvjete tla. Kad je vrijeme sadnje, sjeme mora ići u zemlju – čak i ako je blatna.

Velike gume također su praktične kada trebate obraditi polje s rastućim biljkama. Veće gume omogućuju traktoru da stoji mnogo više tako da ne lomi stabljike i gnječi lišće kao što bi to učinio niži traktor, tako da nemate staze slomljenih usjeva na polju. To je dobro za prskanje usred sezone i operacije uzgoja. Traktor koji ubija biljke nije od velike koristi na farmi.

Drugi razlozi

Osim poluge, vuče i izbjegavanja zbijanja, postoje i drugi načini na koje velike stražnje gume pomažu traktoru da bolje radi. Oni su manje važni od velika tri, ali još uvijek pomažu u mnogim situacijama.

Distribucija težine

Traktori često podižu teške alate (uključujući rovokopače) na stražnjoj strani stroja. Velike stražnje gume pomažu u održavanju raspodjele težine čak i pri podizanju plugova, kosilica i drugih predmeta koji mogu težiti koliko i motor. Manje gume bi se mogle zakopati umjesto da se okrenu kada poljoprivrednik podiže teški plug stražnjim dijelom traktora.

LS traktor s FEL-om i rovokopačem za utovar pijeska

Mnogi traktori su predviđeni za podizanje alata koji teže 60-75% težine traktora. Velike stražnje gume pomažu stabilizirati ova opterećenja i održavaju traktor u ravnoteži kada nosi tešku opremu poput diska ili pune opreme za prskanje.

Razmak od tla

Visoke stražnje gume podižu donji dio traktora visoko. Visoki razmak od tla je koristan kada radite u teškim ili neravnim uvjetima. Također može smanjiti štetu na usjevima kada biljke rastu. Veliki razmak od tla koristan je u nekim specifičnim situacijama, ali nije potreban svaki dan. Blato, grmlje i usjevi sve su to moguće prepreke preko kojih veliki kotači dopuštaju traktoru.

Veliki kotači jednostavan su inženjerski popravak za podizanje traktora. Umjesto visokog ovjesa, produženih pogonskih osovina i druge opreme koju vidite ispod podignutih 4×4 kamiona, traktori imaju velike kotače. Traktor je podignut i problem je riješen.

Bez zapinjanja

Veliki kotači ne zapinju tako brzo kao mali kotači. Kad se kotači okreću, guma počinje bacati prljavštinu i kopati rupu. Ako rupa postane dovoljno duboka, osovina se oslanja na tlo. Ako osovina dodiruje tlo, kotač neće imati dovoljno prianjanja i vozilo se neće pomaknuti. Velike traktorske gume protiv toga se bore na dva načina.

Prvo, velika kontaktna površina znači da gume stalno hvataju tlo i okreću se umjesto da se vrte. Sve dok se guma okreće, traktor se kreće naprijed. Gusjenice su najbolji način da izbjegnete lošu trakciju, ali velike gume su na drugom mjestu.

Visoke gume također pomažu kada kotač počne kopati. Potrebna je duboka rupa za traktorsku gumu kako bi osovina dotakla tlo. Veća je vjerojatnost da će veliki kotači uhvatiti i ponovno krenuti naprijed nego mali kotači. Veliki kotači s agresivnim profilom mogu čak zahvatiti prednji dio kolotraga i uspeti se iz blata. To je velika pomoć kada počnete tonuti.

Glatkija vožnja

Traktori nemaju nikakav ovjes. Nema amortizera, opruga ili podupirača koji bi vam pomogli kada vozite po neravnom terenu. Veliki stražnji kotači mogu poskakivati ​​i malo popuštati, čak i pod opterećenjem. Ovo pomaže da vožnja bude mirnija nego što bi inače bila. (Iako je još uvijek teško – provesti dan kultivirajući s traktorom može biti prilično vježba.)

Težina

Navikli smo na dizajn vozila koji cilja na lakoću. Najbrži automobili su najlakši. Smanjenje težine također pomaže u poboljšanju učinkovitosti goriva. Divovski kotači su teški, ali to je dobro za traktor. Dodavanje težine jače gura gumu na tlo, povećavajući trakciju i prianjanje na tlo. Neki farmeri čak dodaju rasol, tekućinu za pranje ili otopinu soka od cikle u stražnje gume kako bi bile teže i bolje prianjale!

Vrste stražnjih guma

Berba krumpira

Postoji nekoliko vrsta stražnjih guma koje imaju različite uzorke gaznog sloja. Različiti uzorci imaju različite namjene, a svaki dizajn ima prednosti i slabosti. Odabir prave gume olakšava vam rad, dok će pogrešna guma uzrokovati probleme.

  • Poljoprivredne gume tradicionalne su traktorske gume s velikim dijagonalnim šipkama koje prolaze preko gume. Ove gume zadiru duboko u tlo i pružaju najbolju trakciju. Najmanje je vjerojatno da će zaglaviti Ag gume, a najbolje su za oranje i druge teške radove. Također su najteže na tlu i mogu uzrokovati ružne tragove na tlu.
  • Turf gume su balonastog oblika s uzorkom malih kvadratića ili dijamanata na površini gume. Gume za travnjak su najglađe gume i najmanje oštećuju tlo. Kompromis je u tome što ovi kotači imaju najmanju trakciju i najvjerojatnije će proklizavati ili se vrtjeti. Kao što ime sugerira, gume za travu su najbolje za kosilice i druge primjene na glatkim travnjacima.
  • Industrijske gume za gradilišta kompromis su između ag i kotača za travnjak. Industrijske gume obično imaju šipke koje prolaze ravno preko prednje strane gume. Šipke su kraće i ravnije od ag guma, ali su agresivnije od guma za travnjak. Industrijske gume zauzimaju srednje mjesto u prianjanju i oštećenju tla između ag i travnatih guma.

Guma koja vam je potrebna ovisi o tome kako koristite svoj traktor. Ako je vaš glavni posao na traktoru košnja, a želite da vaš travnjak izgleda dobro, odlučite se za gume za travnjak. Ako trebate orati ili vući druge teške alate, a nije vam stalo do izgleda, ag gume su pravi izbor. Industrijske gume daju vam djelić oba svijeta.

Što je s prednjim gumama?

Ako su veliki kotači tako dobri, zašto sve četiri gume nisu velike, posebno na strojevima s pogonom na sva četiri kotača? Za manje traktore, upravljanje je važnije od dodatne trakcije. Mali kotači mogu se okrenuti jače od velikih. Oni veliki udarili bi u tijelo traktora prije nego što biste ih uspjeli pomaknuti daleko. To bi ozbiljno ograničilo manevriranje traktora.

Neki traktori imaju velike kotače sprijeda i straga. Ovi traktori također imaju zglobni okvir koji pomaže pri upravljanju. Ogromni traktori koriste se na ogromnim farmama za vuku masivnih alata. Kada orete jednu njivu koja pokriva tisuću hektara, manevarska sposobnost nije veliki problem. U tom trenutku vučna snaga postaje najznačajnija granica onoga što traktor može učiniti. Veliki kotači posvuda su najbolji za to.

Mali 4WD kotači

Neki moderni kompaktni traktori imaju pogon na četiri kotača, ali koriste mali kotač na prednjem dijelu. Ovi strojevi dobivaju dodatnu vučnu snagu s prednjih kotača, ali ostaju okretni. To je skupa opcija koja vam omogućuje da iz malog motora izvučete malo više snage. Dugoročna prednost je što možete imati manji motor koji je učinkovit u potrošnji goriva uz snagu većeg motora.

Ovi traktori dobro rade iu najneurednijem blatu. Čak i ako se stražnji kotači zakopaju, prednji kotači nastavljaju vući naprijed. Stražnji kotači ostaju u kontaktu s kolotragom i mogu izaći i nastavljaju se kretati.

Koliko velik traktor bi trebali imati?

1681896066 353 Koju velicinu traktora trebam AgroPower Vrtni alati i strojevi

Iako može biti primamljivo kupiti najveći traktor koji možete pronaći, izbjegavajte to iskušenje. Kod traktora povećanje veličine brzo povećava troškove. Najmasovniji zglobni 4WD traktori koštaju više od kuće. Priključci za te traktore su jednako skupi. Osim ako ne obrađujete tisuće hektara, ne trebate tako veliku opremu, a ne možete je ni priuštiti.

Traktor od 20 do 40 KS najbolje je mjesto za kućni traktor. Dovoljno je velik da se nosi s bilo kojim zadatkom koji mu možete priuštiti, ali je također dovoljno malen da bude pristupačan. Ovi manji traktori također su upravljiviji od divova. Parcele od svega nekoliko hektara puno je lakše obrađivati ​​malim traktorom nego velikim.

Snažan, ali spor

Ogromne stražnje gume na traktoru čine ga majstorom vuče. Poluga, vučna snaga i manje zbijanje tla rezultat su korištenja velikih kotača. Veliki kotači također pomažu traktorima da lebde preko prepreka, nose teške alate i izbjegnu zaglavljivanje. Veliki kotači vitalni su dio sposobnosti traktora da obavlja posao.

Ova stranica koristi kolačiće kako bi vam ponudila bolje iskustvo pregledavanja. Pregledavanjem ove web stranice pristajete na našu upotrebu kolačića.