Vrhunski vodič za grijače traktorskih blokova

Vrhunski vodic za grijace traktorskih blokova AgroPower Vrtni alati i strojevi

Živjeti na imanju u mjestu koje ima hladne zime znači imati posla sa strojevima koji se ne žele pokrenuti kada vam stvarno trebaju. Toliko se od nas oslanja na naše traktore za čišćenje snijega da je apsolutno neophodno osigurati da se naša oprema pokrene čak i kada je vani velika hladnoća ili čak u negrijanoj staji.

Najlakši način da budemo sigurni da će se naši traktori pokrenuti je da održavamo motor toplim. Grijači blokova zagrijavaju blok motora, korito ulja, sustav rashladne tekućine ili neku njihovu kombinaciju tako da se motor manje troši dok se okreće i omogućava mu brže pokretanje prije nego što isprazni akumulator.

Kada su blok grijači potrebni

Nekoliko je čimbenika koji će utjecati na odluku o ugradnji blok grijača na vaš traktor ili ne. Neka razmatranja su: starost traktora, benzin ili dizel, sintetičko ili konvencionalno ulje te je li pohranjen u zatvorenom ili na otvorenom.

Općenito, stariji benzinski traktori bit će u redu pokretati na istoj temperaturi na kojoj počinje vaše benzinsko vozilo. Ovi stariji traktori uglavnom imaju karburatore i rade na konvencionalno ulje. Sve dok prigušnica na rasplinjaču radi ispravno, motor ne bi trebao imati previše problema do otprilike 0 stupnjeva.

To ipak ne znači da blok grijač na jednom od ovih starijih traktora nije od pomoći. Grijač motora može održavati motorno ulje na viskoznosti koja će omogućiti brži protok kako bi se smanjilo trošenje unutarnjih komponenti motora.

Osim nekih vrtnih traktora i samohodnih kosilica, gotovo svi traktori koji se danas proizvode imaju dizelske motore. Dizelski motori mogu biti hladnokrvniji od benzinskih motora.

Sintetička ulja dizajnirana za hladniju klimu imaju postojaniju viskoznost čak i kada temperature postanu jako niske. To omogućuje lakše okretanje motora, brži protok ulja i manje trošenje unutarnjih komponenti.

Kako rade blok grijači

U biti blok grijači nisu ništa više od električnog grijaćeg elementa sličnog elementu u spremniku bojlera ili električnoj deki. Postoje neki tipovi koji rade na izvor goriva, ali za ovu ćemo se raspravu usredotočiti samo na električni tip.

Da bismo bili tehnički točni, prvo bismo trebali definirati da grijač bloka motora izravno zagrijava blok motora traktora ili vozila. Većina grijača motora će zagrijati ulje ili rashladnu tekućinu koja zatim tu toplinu prenosi u blok motora. Općenito, ljudi će bilo koju vrstu grijača motora nazivati ​​blok grijačem.

1681896066 287 Koju velicinu traktora trebam AgroPower Vrtni alati i strojevi

Vrste blok grijača za traktore

Magnetski blok grijač

Magnetski blok grijači imaju snažan magnet ugrađen u kućište grijača koji ga privremeno pričvršćuje na motor. Ovi grijači magnetskog bloka obično se koriste za zagrijavanje ulja lijepljenjem na dno posude za ulje, ali mogu se koristiti za izravno zagrijavanje bloka motora pronalaženjem mjesta na motoru na koje će grijač stati tako da bude potpuno uklopljen u kontaktu s odljevkom i ne preblizu žici ili cijevi za gorivo koji bi se mogli rastopiti.

Pričvršćivanje grijača magnetskog bloka na sam odljev bloka motora možda se neće isplatiti osim ako nije blizu mjesta gdje se rashladna tekućina nalazi u motoru. Na taj će način toplina zagrijati rashladnu tekućinu kako bi se toplina prenijela na okolna područja. Nacrt motora vašeg traktora mogao bi pomoći u pronalaženju odgovarajućeg mjesta.

Grijač silikonske podloge

Grijači silikonskih jastučića lijepe se na korito ulja traktora kako bi zagrijali motorno ulje. Dolaze u različitim veličinama za motore različitih veličina i rade slično magnetskom grijaču, samo što su ovi grijači jastučića zalijepljeni na mjesto kako biste mogli samo priključiti kabel kada je potrebno.

Prednost grijača od silikonskog jastučića je što je uvijek na mjestu kada vam zatreba i ne morate ležati na tlu dok pričvršćujete grijač magnetskog bloka. Nedostatak je ako imate više dijelova opreme za koje bi možda trebao blok grijač, silikonski jastučić nije prenosiv.

Grijač mjerne šipke

Grijač mjerne šipke zamjenjuje vašu šipku za mjerenje ulja dugom šipkom s električnim grijaćim elementom na kraju. Kraj grijača je uronjen ravno u motorno ulje. Na prvi pogled ova vrsta grijača motora može se činiti vrlo jednostavnom i lakom i može se kupiti za manje od 20 eura, ali postoje mnoge priče o motorima koji su se zapalili od ovih grijača na mjernoj šipki, a Kanada je zabranila njihovu prodaju zbog požara motora.

Grijači rashladne tekućine

Grijači rashladne tekućine dolaze u nekoliko različitih vrsta:

Donji grijač crijeva hladnjaka

Ova vrsta grijača rashladne tekućine montirana je u ravnini s donjim crijevom hladnjaka motora. Kako grijač donjeg crijeva hladnjaka počinje zagrijavati rashladnu tekućinu u crijevu, razlika u temperaturi uzrokovat će sporo cirkuliranje rashladne tekućine kroz sustav.

Najtoplija rashladna tekućina i dalje će biti koncentrirana u donjem crijevu hladnjaka, a temperatura će se smanjivati ​​u daljim dijelovima sustava rashladne tekućine. Ovi grijači obično imaju veću snagu u vatima od grijača s čepom za smrzavanje i u većini slučajeva mogu biti lakši za ugradnju.

Grijač cirkulacijskog spremnika

Grijači rashladne tekućine cirkulacijskog spremnika su vanjski grijač i cirkulacijska pumpa koji su spojeni na dvije suprotne strane motora. Stil grijača zagrijava rashladnu tekućinu i cirkulira je kroz motor kako bi se osiguralo da su cijeli blok motora i komponente zagrijani i spremni za pokretanje. Termostat se također može montirati u blok motora za kontrolu grijača kako ne bi bio stalno uključen.

Koja veličina blok grijača za moj traktor?

1681896066 982 Koju velicinu traktora trebam AgroPower Vrtni alati i strojevi

Grijači bloka motora kreću se od oko 200 W za magnetske tipove i tipove šipki za mjerenje do preko 2000 W za velike tipove grijača rashladne tekućine koji su stalno montirani. Odabir prave veličine blok grijača za vaš traktor ovisit će o nekoliko čimbenika:

  • Veličina motora
  • Tipične niske temperature za vašu regiju
  • Konvencionalno ili sintetičko ulje
  • Konstantna ili povremena uporaba

Korištenje sintetičkog ulja olakšava pokretanje dizelskog motora i na tim niskim temperaturama. Sintetičko ulje ima manji otpor dok se motor okreće u usporedbi s konvencionalnim uljem. Ovaj čimbenik također može igrati ulogu u dimenzioniranju vašeg blok grijača.

Koliko često se traktor koristi bit će čimbenik koji treba uzeti u obzir pri dimenzioniranju vašeg grijača uz to koliko ćete unaprijed trebati obavijesti prije pokretanja motora. Traktor koji se često koristi i priključuje se nakon svake upotrebe može trebati manji grijač u usporedbi s traktorom koji se mora brzo zagrijati jer je potreban za hitan posao.

Koliko dugo trebam ostaviti svoj blok grijač uključen u struju?

Ostavljanje grijača bloka motora uključenim cijelo vrijeme ili neposredno prije upotrebe stvar je osobnih preferencija, ali evo nekoliko stvari koje treba uzeti u obzir:

  • Grijač posude za ulje velike snage mogao bi “skuhati” ulje što degradira i skraćuje njegov vijek trajanja.
  • Ako je motoru potrebno samo nekoliko sati da se zagrije, onda je sve više od toga izgubljena energija.
  • Stalna uporaba blok grijača vjerojatno će skratiti njegov radni vijek.

Postoje načini da kontrolirate kada grijač bloka radi osim odlaska u staju da ga uključite. Tajmeri i termostati mogu se koristiti za kontrolu grijača bloka motora koji se koristi samo kada je to potrebno.

Kontrolirano timerom

Korištenje mjerača vremena za kontrolu grijača bloka omogućit će vam da grijač grije motor X sati prije nego što ga trebate upotrijebiti. Na primjer, ako želite pokrenuti traktor u 6 ujutro, postavljanje mjerača vremena da se uključi u ponoć može biti upravo onoliko vremena koliko je potrebno da se motor zagrije.

Tajmeri bi trebali imati vrijednost veću od snage grijača koji koristite. Ako mjerač vremena ima amperažu umjesto snage u vatima, evo kako pretvoriti vate u ampere:

  • Wati podijeljeni s voltima = amperi
  • 400 vata podijeljeno sa 120 volti = 3,3 ampera

Kontroliran termostatom

Termostatski kontrolirani blok grijači najčešće su grijači uronjeni u rashladno sredstvo. Ove vrste grijača dizajnirane su za uključivanje u struju na dulje vremenske periode, a kako bi spriječio pregrijavanje rashladne tekućine, termostat će isključiti grijač kada rashladna tekućina dosegne određenu temperaturu. Kada temperatura rashladnog sredstva padne ispod određenog stupnja, grijač će se ponovno uključiti. Ovo održava rashladnu tekućinu motora unutar određenog raspona u svakom trenutku.

Ispitivanje i rješavanje problema blok grijača

1681896066 974 Koju velicinu traktora trebam AgroPower Vrtni alati i strojevi

Ako sumnjate da vam grijač bloka motora ne radi, postoji nekoliko načina na koje možete testirati grijač i pronaći rješenje ili utvrditi da grijač treba zamijeniti.

  1. Potražite vidljive znakove oštećenja na grijaču ili kabelu. Provjerite ima li na spojevima korozije, slomljene izolacije na žicama ili labavih spojeva. provjerite ima li pocrnjelih ili izgorjelih mrlja na kabelu ili onoliko grijaće jedinice koliko možete vidjeti.
  2. Provjerite je li vaš izvor napajanja isključen te jesu li svi korišteni produžni kabeli u ispravnom stanju. Ako se strujni krug prekine, uzrok mogu biti dvije različite situacije. Kratki spoj uzrokovat će trenutačno okidanje prekidača, a u slučaju preopterećenja ponekad će trebati malo više vremena za okidanje prekidača. Preopterećenje može biti uzrokovano lošim spojevima ili čak nepovezanim dijelom opreme na istom krugu.
  3. Stanje kratkog spoja s grijačem može se provjeriti ohmmetrom odspajanjem kabela i očitavanjem ohma između vrućeg i neutralnog priključka. Očitavanje manje od ohma znači da postoji kratki spoj i da je jedinica najvjerojatnije otpad.
  4. Očitavanje od nekoliko ohma ili više može značiti da grijaći element radi ispravno. Izračunajte točno očitanje koje vaša jedinica treba očitati tako da prvo nađete struju u amperima: Amperi = vati podijeljeni s naponom. Zatim pronađite otpor dijeljenjem napona sa strujom: Otpor = volti podijeljeni s amperima. Na primjer: grijač od 400 W i 120 V trošio bi 3,33 A. Otpor elementa trebao bi biti oko 36 ohma.
  5. Očitavanje beskonačnog ili mnogo megaoma znači da grijač ima prekid strujnog kruga koji bi mogao biti uzrokovan prekinutom vezom ili eventualno spaljenim otvorenim elementom. Prekinuti spojevi mogu se popraviti i ponovno ispitati, ali spaljeni elementi znače da je vrijeme za novi grijač.

Sljedeća tablica prikazuje tipična očitanja ohma koja biste trebali očekivati ​​na mnogim električnim grijaćim elementima uobičajene veličine i kolika bi bila struja u amperima (pod pretpostavkom napajanja od 120 volti).

Snaga grijaćeg elementaNormalno očitavanje omaPotrošnja pojačala na 120 volti
200 W72 Ohma1,66 ampera
300 W48 Ohma2,5 ampera
400 W36 Ohma3,33 ampera
600 W24 Ohma5 ampera
750 W19,2 Ohma6,25 ampera
1000 W14,4 Ohma8,33 ampera
1500 W9,6 Ohma12,5 ampera

Ostala razmatranja

Ostali čimbenici osim temperature bloka motora također utječu na to koliko će se traktor lako pokrenuti i raditi. To uključuje stanje i temperaturu akumulatora, temperaturu hidrostatičkog prijenosa i stanje goriva.

Stanje baterije

Slaba ili stara baterija obično se isprazni prvog hladnog dana u sezoni. Ispražnjena baterija također je u opasnosti od smrzavanja elektrolita tijekom hladnih razdoblja uzrokujući nepopravljiva oštećenja. Baterija koja se održava u dobrom stanju održavanjem terminala slobodnim od korozije trajat će mnogo dulje.

Po hladnom vremenu možda bi bilo dobro držati punjač na bateriji i paziti da nema uključenih opterećenja kako bi se smanjio naboj. Još jedan razlog za razmatranje je korištenje električnog grijača baterija.

Zagrijavanje hidrostatičkog prijenosa

Ako vaš traktor ima HST, to što je motor zagrijan i spreman za rad ne znači nužno da je cijeli traktor spreman za rad. Hladni HST će se također morati zagrijati prije nego što bude radio najbolje. Korištenje magnetskog ili samoljepljivog grijača na dnu mjenjača pomoći će u tome.

Geliranje goriva

Dizelsko gorivo ima tendenciju kristalizirati ili “gelirati” na ekstremno niskim temperaturama. To se može spriječiti kupnjom vašeg dizelskog goriva zimi jer je ono već pripremljeno za niske temperature ili možete dodati anti-gel regenerator.

Ova stranica koristi kolačiće kako bi vam ponudila bolje iskustvo pregledavanja. Pregledavanjem ove web stranice pristajete na našu upotrebu kolačića.